حضور بانوان وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات بین‌المللی

تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران که برای اولین‏بار در قهرمانی بزرگسالان آسیا حضور پیدا می‌کند بازتاب جهانی داشت.
به گزارش ایسنا، بیش از ۳۰ سال پس از پذیرش جهانی حضور زنان در وزنه‌برداری، ایران برای اولین‏بار تیم وزنه‌برداری بانوان بزرگسال را به مسابقه بین‌المللی اعزام می‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و ایران تیم مردان را به صورت کامل (۱۰ نفره ) و بانوان را با هفت وزنه‏بردار ۱۷ تا ۲۲ ساله به این مسابقات اعزام می‌کند.
این یک لحظه افتخارآمیز برای علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و لحظه‌ای تاریخی برای ایران است. مرادی به Inside the games گفت: من بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم. ما سال گذشته بسیار سخت با تیم بانوان کار کردیم و می‌دانیم در قهرمانی آسیا نمی‌توانیم مدال بگیریم اما در آینده بهتر خواهیم شد. ما بسیار امیدواریم در المپیک ۲۰۲۴ یک مدال طلا بگیریم. اورسلا پاپاندرئا نایب‏رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم گفت: به فدراسیون وزنه‌برداری و کمیته ملی المپیک ایران تبریک می‌گویم برای حمایتی که داشتند. تیم مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی شرکت می‌کند که کیانوش رستمی در نظر دارد در قهرمانی جهان شرکت کند و سهراب مرادی هم مصدوم است. علی مرادی در مورد سهراب مرادی گفت: من مطمئنم سهراب مرادی در مسابقات جهانی شرکت خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
برخی از ناشران و کتابفروشان از دلایل عدم شرکت در سی‌ودومین نمایشگاه کتاب گفتند به نمایشگاه کتاب نمی‌آییم محمدرضا ستاری آنچه اروپا از ایران می‌خواهد بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز موافقت کرد راهی برای بازگشت ارزش ارز «ابتکار» پیامدهای قطع همکاری روسیه با ناتو در پیوند با سایر کمشکش‌های موجود را بررسی می‌کند به مناسبت همزمانی روز جوان و روز ارتش، ارتباط این دو حوزه بررسی شد جوانان در لباس پلنگی! اهالی روستای سیل‌زده شیخیتر خوزستان با به دنیا آمدن یک نوزاد دلشاد شدند «سارا» دختر سیلاب قصه‌های «سیما» برای شب‌های «رمضان ۹۸» از کشف حجاب تا دلدادگی آیا سمپاشی بهترین راه مبارزه با ملخ‌هایی است که از عربستان به سوی ایران می‌آیند؟ رهبر انقلاب اسلامی در دیدارفرماندهان ارتش و نیروی زمینی: از هرکاری که دشمن را جَری کند، پرهیز شود رئیس‏جمهور در جلسه هیئت دولت: با کمک هم خرابی‌های سیل را بهتر از گذشته خواهیم ساخت حضور بانوان وزنه‌بردار ایرانی در مسابقات بین‌المللی نامه مهم وزیر خارجه به همتایان خود در جهان همه دولت‏ها برای جلوگیری از اقدام یکجانبه آمریکا باید دست به کار شوند پارادوکس بن سلمان؛طلای سیاه و ژنرال حفتر