حملات تروریستی همزمان در روز عید پاک در چند نقطه از سری‌لانکا، چند کلیسا و هتل را به خاک و خون کشید

جنایت به مناسبت عید
همدلی| گروه جهان: دیروز یک‌شنبه، برای بخشی از مسیحیان جهان، عید پاک بود، روز بزرگداشت رستاخیز مسیح و پایان «هفته مقدس». مسیحیان سری‌لانکا اما یک‌شنبه را به جای تصویر رستاخیز عیسی با تصویر مرگ خونبار هموطنانشان گذراندند. دیروز در مجموعه‌ای از حملات تروریستی، انفجارهای پرتلفات در چند کلیسا، چند هتل و یک کارگاه مسکونی در کلمبو، پایتخت سری‌لانکا اتفاق افتاد.
به روایت تایم، گزارش رسانه‌های رسمی سری‌لانکا تا لحظه تنظیم این گزارش از ۱۲۹ کشته خبر داده‌اند و آسوشیتدپرس به نقل از یکی از مقامات، عدد ۱۳۸ کشته را ذکر کرده‌است. رویترز از خبرنگار محلی‌اش از ۱۶۰ کشته می‌گوید. از شواهد چنین بر می‌آید که زمانی که شما این گزارش را می‌خوانید، تعداد کشته‌ها بالاتر از این اعداد باشد. ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر به عنوان زخمی گزارش شده‌اند.
فرانس‌پرس گزارش داده‌است که تا ۳۵ نفر خارجی در میان کشته‌ها هستند و بی‌بی‌سی نوشته‌است که در میان این خارجی‌ها چند روزنامه‌نگار هم حاضر بوده‌اند.
لااقل در دو انفجار، حمله به صورت انتحاری انجام شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله را نپذیرفته است.
سایر اخبار این روزنامه
آسیب‌شناسی «همدلی » از لاینحل ماندن یک بحران اقتصادی که رکود تولید را تمدید کرده است «همدلی» از مصرف خودسرانه دارو در کشور گزارش می‌دهد دارو بیشتر از نسخه گفت‌وگوی اختصاصی «همدلی» با «سید امیرخرم» کنشگر سیاسی و عضو ارشد سابق نهضت آزادی ایران پیرامون موضوعات سیاسی و تحلیلی کلی از شرایط فعلی کشور؛ پنج برداشت از نسخه منتشر شده گزارش رابرت مالر پیشنهاد استیضاح نقدی بر انتخاب اعضای هیات ویژه گزارش ملی سیلاب حملات تروریستی همزمان در روز عید پاک در چند نقطه از سری‌لانکا، چند کلیسا و هتل را به خاک و خون کشید نخست وزیر پاکستان به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت بازدید رئیس شورای شهر تهران از مناطق سیل‌زده خوزستان با حکم فرمانده معظم کل قوا؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد با حکم فرمانده معظم کل قوا؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه منصوب شد گفت‌وگوی «همدلی» با احمدرضا احمدی در سالمرگ شاعر و نقاش بزرگ ایران‌زمین؛ «مینای مهتاب» گویاترین زبان «هشت کتاب» سهراب است