علی مطهری: به نام انقلابی‌گری، کارهای خلاف عقلی صورت می‌گیرد

علی مطهری می‌گوید: نباید به‏خاطر کسب قدرت و بیرون کردن رقیب از میدان تهمت زد و آبروی همدیگر را برد. امروز همه ما در خطر هستیم و به گونه‌ای نیست که اگر رقیب از میدان به در شود، به نفع طرف مقابل باشد.
به گزارش شفقنا، علی مطهری نایب رئیس مجلس می‌گوید: استقرار اسلام منهای همکاری مردم امکان‏پذیر نیست. لذا ما باید اسلام را با اقبال مردم جلو ببریم و به گونه‌ای رفتار کنیم که مردم همیشه پشتیبان باشند. اگر مقبولیت به اندازه کافی وجود نداشته باشد، صرف مشروعیت نمی‌تواند ما را به آن اهداف برساند. وی می‌افزاید: به نظر من یک عاملی که در احساس بی‌اعتمادی، دخیل بود، آن نوع رفتاری بود که برخی از مسئولان ما داشتند. آنها به دلیل رقابت‌های سیاسی که با هم داشتند و به دلیل جنگ قدرتی که وجود داشت، همدیگر را به اختلاس و دزدی متهم کردند و خود یک نوع بدبینی در مردم ایجاد کردند. اتفاقاتی که در تبلیغ انتخابات ریاست‏جمهوری رخ داد و حرف‌هایی که زده شد و طرفین همدیگر را به شدت به خیانت در امانت و اختلاس و دزدی متهم کردند و واقعا به شدتی نبود که بیان شده بود و همین اعتماد مردم را کم می‏‏کند و اهداف اولیه انقلاب فراموش می‏شود و در بین مردم بی‌اعتمادی به وجود می‏آید. نائب رئیس مجلس می‌گوید: نباید به‏خاطر کسب قدرت و بیرون کردن رقیب از میدان تهمت زد و آبروی همدیگر را برد. امروز همه ما در خطر هستیم و به گونه‌ای نیست که اگر رقیب از میدان به در شود، به نفع طرف مقابل باشد. اگر این کشتی غرق شود، همه با هم زیر آب می‏رویم. این مسائل اخلاقی است و باید رعایت کنند. او می‌افزاید: در کشور کاسه‌های داغ‏تر از آشی داریم که اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد. البته این مشکل، فرهنگ تملق و چاپلوسی را افزایش می‌دهد. افراد می‌خواهند بگویند ولایی هستند و مرتب تعریف و تمجید می‌کنند و در این مسیر افراد حر و آزاده رفته رفته به حاشیه رانده می‏‏شوند. این غلط است، امروز شخصیت‏های زیادی داریم که به صرف همین موضوع کنار گذاشته شده‏اند و این دایره وسیع‏تر می‌شود و دایره انقلاب محدودتر می‌گردد، این خوب نیست. نباید کسانی را که اصل نظام را قبول دارند حذف کنیم ولی این رویه وجود دارد. وی تصریح می‌کند: گاهی به نام انقلابی‌گری، کارهای خلاف عقلی مرتکب می‌شویم و فکر می‌کنیم معنی انقلابی‌گری، یعنی روابط خود را با دنیا قطع کنیم و دیواری دور خود بکشیم و روابط بین‌المللی نداشته باشیم. در حالی که نه اسلام چنین دستوری دارد و نه رهبران انقلاب اسلامی از ابتدا چنین نظری داشتند. اگر رابطه ما با آمریکا قطع شد، این خواسته ما نبود. مطهری می‌گوید: اینکه ما همه را جاسوس می‏دانیم و هر کسی ملاقاتی با یک خارجی داشت متهم به جاسوسی می‏شود و او را بازداشت می‌کنیم. به محیط‏زیستی‌ها جاسوس می‏ گوییم. وزارت اطلاعات می‏گوید اینها جاسوس نیستند با هماهنگی ما ملاقات داشتند. بازداشت خبرنگاران و دانشجویان و این بدبینی‌ها و سختگیری‌ها به ما آسیب می‌زند. پایگاه انقلاب محکم است و نیازی به این سختگیری‌ها نیست.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان: حتی اگر صد ایراد می‌بینید، ناامید نشوید محمدعلی وکیلی آیا زمان تغییر فرا رسیده؟ محمدرضا عارف در نشست سالانه با خبرنگاران حوزه مجلس در پاسخ به «ابتکار» از برنامه فراکسیون امید در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس می‌گوید تغییرات اقلیمی چطور می‌توانند سبب نابینایی جانوران آبی شوند؟ شناگران کور هوشنگ جاوید مطرح کرد «موسیقی رمضان» برای ارشاد اهمیت ندارد نتایج خوب در امتحانات، علاوه بر مطالعه و یادگیری نیاز به سلامت جسم و روح هم دارد «نقش‌فروشی» در سینمای امروز ایران مرور شد چند می‌گیری بازیگرم کنی؟ سرانجام بریگزیت دولت «ترزا می» را بلعید پایان کار خانم نخست‏وزیر پایان خویشتن‌داری ایران و ضرورت اجرای تعهدات اروپا با حکم رئیس‌جمهوری علی ربیعی سخنگوی دولت شد علی مطهری: به نام انقلابی‌گری، کارهای خلاف عقلی صورت می‌گیرد وزیر امور خارجه: آمریکا با حضور نظامی در خلیج فارس بازی خطرناکی را آغاز کرده است پیام تبریک رئیس‌جمهور به نخست‌وزیر هند