سکوت را بشکنید، ادامه آن به سود دولت نخواهد بود

آرمان: حسین عبداللهی مدیر مسئول روزنامه آرمان درنشست دیدار اصحاب رسانه با رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور! از شما درخواست می‌کنم برای تبیین مسائل مختلف کشور با گروه‌های مرجع و اثرگذار، سفری غیررسمی به قم داشته باشید و با مراجع تقلید و علما با صراحت و شفافیت مسائلی را که کشور به آن مبتلاست، تبیین نمایید و در این زمینه تا جایی که امکان دارد نیز با مردم سخن بگویید. وی با اشاره به مسائل اقتصادی و سیاسی کشور و عدم تحقق بخشی از وعده‌ها بیان کرد: آقای روحانی! در دور دوم انتخابات به موضوعاتی اشاره کردید که نسبت به دور اول انتخابات در سال 92 بسیار صریح‌تر بود و تصور عموم بر این بود که بعد از انتخابات به مسائل مهمی که اشاره کردید، خواهید پرداخت و با توجه به پشتوانه رای 24 میلیونی، انتصابات و کابینه، بر اساس آن شاخصه‌های مدنظرتان تشکیل می‌شود اما معرفی کابینه، آب سردی بر پیکر حامیان خود بود چرا که دور از انتظار اکثریت (یعنی رای دهندگان) بودواین مساله مورد انتقاد قرار گرفت.
چرخش نخبگان نه گردش آنها
وی افزود: آقای دکتر روحانی! شما معتقد به جوان گرایی و گردش نخبگان هستید اما به نظر اکنون در کشور بیشتر شاهد چرخش نخبگان هستیم تا گردش آنان. عبداللهی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر کشور در جنگ اقتصادی با دشمنان است برخی وزرا در کابینه نمی‌توانند نقش سربازان خط مقدم را ایفا کنند و به‌جای امید، یاس را در جامعه ترویج ‌می‌کنند. شایسته‌سالاری و جوان گرایی هم در انتصابات و هم درعمل در حد انتظار نبود و از طرفی هم کابینه از یکپارچگی لازم برخوردار نیست و در این خصوص نیاز به تغییر احساس می‌شود. مدیر مسئول روزنامه آرمان اظهارکرد: البته مسائل و مشکلات اقتصادی کشور از سوی هر کسی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد ابتدا دولت سیبل است اما می‌دانیم شرایط اقتصادی اکنون کشور، فقط حاصل عملکرد دولت نیست. وی افزود: آقای رئیس‌جمهور! از شما درخواست می‌کنم برای تبیین مسائل مختلف کشور با گروه‌های مرجع و اثرگذار، سفری غیررسمی به قم داشته باشید و با مراجع تقلید و علما با صراحت و شفافیت مسائلی را که کشور به آن مبتلاست، تبیین نمایید و در این زمینه تا جایی که امکان دارد نیز با مردم سخن بگویید.
بقای گفتمان اعتدال


حسین عبداللهی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه گفتمان اعتدال را شما از سال 92 مطرح کردید و به نوعی پرچمدار این گفتمان هستید. در این میان گفتمان اعتدال برای اینکه خودش را به فضای سیاسی دیکته کند نیاز به سه عامل دارد یکی اینکه گفتمان مستقل باشد، دوم؛ تشکیلات و سازمان کارآمد و سوم رهبران سیاسی کاریزماتیک داشته باشد. آقای روحانی! روی این گفتمان مدل‌سازی و شخصیت پردازی نشد یا نخواستید. عبداللهی با اشاره به جریان‌سازی دوباره گفتمان اعتدال تاکید کرد: بهتر است ابتدا با قلب‌های مردم سخن بگویید تا اینکه تلاش کنید با مغزهای آنها ارتباط برقرار کنید. متاسفانه برای بقای این گفتمان هم تاکنون اقدام اساسی نشده است.
باید سکوت را بشکنید
این روزنامه‌نگار در ادامه گفت: درکارنامه شما در این مدت اتفاقات بسیاری رخ داده، مثبت و منفی، که هر یک اثرات خاص خود را بر داوری در مورد دولت اعتدال دارد. اما بخش تأثیرگذار بر این داوری «رسانه» است. در این مدت، متأسفانه، ارتباط دولت با رسانه‌ها و مردم، ارتباطی ناقص و مبتنی بر تعلیق، ابهام و سکوت بوده است. اما ادامه این سکوت به سود دولت نخواهد بود، چراکه شکاف میان وعده و عمل دولت را بیش از پیش بزرگنمایی می‌کند. بنابراین، اگر در نظر دارید به جریان‌سازی خود در حوزه اعتدال ادامه دهید، باید سکوت را بشکنید.