وزیرخارجه آلمان برای بررسی راه‌های حفظ برجام دوشنبه به تهران می‌آید

وزیرخارجه آلمان طی سفر دوشنبه خود به ایران قصد دارد در مورد راه‌های همکاری تهران و برلین برای حفظ برجام با مقامهای کشورمان گفتگو کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه،هدف از سفر هایکو ماس به تهران که پس از دیدار وی از اردن و امارات انجام می‌گیرد، بررسی راه‌های همکاری آلمان و ایران برای حفظ برجام است.
«ماریا آدبار» سخنگوی وزارت خارجه آلمان با بیان این مطلب تاکید کرد که قصد وزیر خارجه این کشور از سفر به «منطقه‌ای ناآرام و درگیر بحران» کمک به روند تنش زدایی در فضایی آرام است.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، ماس در این سفر دوره‌ای با همتایان اردنی، اماراتی و ایرانی خود دیدار و در خصوص همکاریهای دو جانبه و نیز ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاحهای کشتار جمعی بحث و تبادل نظر می‌کند.


هر چند سخنگوی وزارت خارجه آلمان در مورد برنامه‌های دیگر ماس در این سفر سخنی نگفت با این حال احتمال می‌رود وی با دیگر مقام‌های این کشورها نیز دیدار داشته باشد.
خانم آدبار این سفر را در هماهنگی با مقامات فرانسه و انگلیس که از امضا کنندگان توافق هسته‌ای ایران (برجام) هستند، عنوان کرد.
به گفته وی ماس پیشتر نیز در دیدار اخیرش با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مسائل مورد بحث در سفر خود رایزنی کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تایید این خبر اعلام کرد: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در صدر هیات بلند پایه وارد تهران خواهد شد.
سیدعباس موسوی اضافه کرد: وزیر خارجه آلمان در سفر یک روزه خود به ایران با محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه و دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
وی گفت: روابط دوجانبه ایران و آلمان مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات برجام از محورهای گفت‌و‌گو در این سفر خواهد بود.
قرار است شیزو آبه نخست‌وزیر ژاپن نیز چهارشنبه برای دیداری سه روزه و ملاقات با سران کشورمان، وارد تهران شود.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور: دریافت کنندگان بیش از 20 سکه باید مالیات بپردازند رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است وزیرخارجه آلمان برای بررسی راه‌های حفظ برجام دوشنبه به تهران می‌آید حمایت مجدد روسیه، چین و انگلیس از برجام ابراز ارادتی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی به‌مناسبت اولین سالروز درگذشت استاد اخلاق حوزه و دانشگاه یادداشت مدیرمسئول پیش‌شرط ایجاد امت اسلامی سناتور سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد پدافند هوایی یمن از شکار پهپاد آمریکایی بر فراز الحدیده خبر داد جوابیه سازمان زیباسازی شهر تهران به یک گزارش روزنامه جمهوری اسلامی استعفا یا اجبار به استعفای وزیر آموزش و پرورش! سخنی با رئیس‌جمهور درباره آموزش و پرورش رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است