سناتور سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا در تایید منطق مقامات جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ژست مذاکراتی ترامپ، گفت: اگر او برای مذاکره جدی است به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.
برنی سندرز در صفحه توئیتری خود نوشت: ترامپ اکنون می‌گوید که ترجیح می‌دهد با ایران گفت‌و‌گو کند پس از آنکه آنها را به یک درگیری نظامی فاجعه بار تهدید کرد.
وی با تاکید بر اینکه این تصمیم خیلی خوب است، ادامه داد: رئیس جمهوری می‌تواند با پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای که سال گذشته از آن با گستاخی خارج شد، نشان دهد که در دیپلماسی جدی است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ماه گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی. بی. ‌اس در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای وجود دارد یا خیر گفت: «هنوز میز مذاکره وجود دارد. ما میز مذاکره را ترک نکردیم. آمریکا کسی بود که از میز مذاکره کنار رفت. دیگر طرف‌های برجام هنوز به توافق پایبندند.»


رئیس جمهوری ایران هم در سفر سال گذشته به نیویورک در در دیدار با نمایندگان رسانه‌های آمریکایی گفته بود در صورت بازگشت ترامپ به برجام، مذاکره می‌کنیم.
روحانی گفت: ترامپ پیش از این چندین حرکت بسیار اشتباه نسبت به ایران و مردم ایران انجام داده است، او بدون هیچ دلیلی تهدید می‌کند و در امور داخلی ما دخالت می‌کند. بنابراین، قبل از شروع مذاکرات این خطاها باید اصلاح شوند.
سایر اخبار این روزنامه
سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور: دریافت کنندگان بیش از 20 سکه باید مالیات بپردازند رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است وزیرخارجه آلمان برای بررسی راه‌های حفظ برجام دوشنبه به تهران می‌آید حمایت مجدد روسیه، چین و انگلیس از برجام ابراز ارادتی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی به‌مناسبت اولین سالروز درگذشت استاد اخلاق حوزه و دانشگاه یادداشت مدیرمسئول پیش‌شرط ایجاد امت اسلامی سناتور سندرز: ترامپ با پیوستن به برجام جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد پدافند هوایی یمن از شکار پهپاد آمریکایی بر فراز الحدیده خبر داد جوابیه سازمان زیباسازی شهر تهران به یک گزارش روزنامه جمهوری اسلامی استعفا یا اجبار به استعفای وزیر آموزش و پرورش! سخنی با رئیس‌جمهور درباره آموزش و پرورش رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در حرم امام خمینی(ره): منطق مقاومت، درس بزرگ امام برای ملت و مسئولان است