آغاز رقابت یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب آزمون سراسری دانشگاهها از امروز

آزمون سراسری سال 1398 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز آغاز می‌شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه داوطلبان برگ راهنمای شرکت در جلسه آزمون را که به همراه کارت ورود به جلسه از این سایت اینترنتی دریافت کرده اند؛ با دقت مطالعه کنند، گفت: آزمون سراسری سال 98 امروز و فردا در 381 شهرستان و 518 حوزه امتحانی برگزاری خواهد شد.
توکلی افزود: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده‌اند باید دو یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از سایت اینترنتی یاد شده دریافت کنند.
وی گفت: براساس برنامه زمان بندی، آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه (امروز) و آزمون گروه هنر نیز بعد از ظهر امروز برگزار خواهد شد.


توکلی افزود: همچنین آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی هم بعد از ظهر فردا برگزار می‌شود.
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبان در شهر‌های بزرگ قبل از آزمون درخصوص شناسایی محل حوزه امتحانی اقدام کنند.
توکلی افزود: یک میلیون و 119 هزار و 15 نفر در آزمون سراسری سال 98 نام نویسی کرده‌اند که از این تعداد 648 هزار و 845 نفر زن و 470 هزار و 170 نفر مرد هستند.
وی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 164 هزار و 241 داوطلب، در گروه آزمایشی علوم تجربی 637 هزار و 246 داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی 282 هزار و 306 داوطلب در گروه آزمایشی هنر 25 هزار و 135 نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 10 هزار و 87 نفر نام نویسی کرده‌اند.
توکلی گفت: در این آزمون 577 هزار و 255 داوطلب دارای دیپلم نظام جدید 3-3-6 و 541 هزار و 760 داوطلب دارای دیپلم 4 ساله نظام آموزش متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه همه داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کنند، بنابراین برای یک میلیون و 353 هزار و 124 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.
سخنگوی سازمان سنجش کشور گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه اول مرداد اعلام می‌شود و داوطلبان پس از آن باید برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی اقدام کنند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز رقابت یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب آزمون سراسری دانشگاهها از امروز گسترش اعتراض به عملکرد خلاف شبکه سه سیما در مورد فروش نفت رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: هر ساعتی که به برجام بازگردند ما هم بازخواهیم گشت دکتر ظریف: ایران متناسب با اجرای تعهدات اروپا در برجام عمل می‌کند اذعان یک کارشناس صهیونیست: اسراییل از درون درحال نابودی است مرگ پسر حاکم شارجه امارات همزمان با اختلافات بین دبی و ابوظبی مخالفت حزب‌الله عراق با ادغام حشد الشعبی در ارتش استاد دانشگاه هیوستون: عملکرد ترامپ نژادپرستی را در آمریکا تشدید کرده است گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم عربستان شد نایب‌رئیس انجمن سنگ: صادرات مواد معدنی قابل تحریم نیست وزیر راه و شهرسازی: مردم تا زمان برخورد جدی با سوداگران، خانه نخرند محل شهادت شهدای پرواز 655 درخلیج فارس گلباران شد دکتر حسین علائی: استراتژی آمریکا پیروزی بدون جنگ است تحلیل سیاسی هفته دکتر روحانی در دیدار معاون نخست‌وزیر ارمنستان: اراده جدی تهران، توسعه و تعمیق روابط با ایروان است مسائل و مشکلات 3 استان با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت آغاز رقابت یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب آزمون سراسری دانشگاهها از امروز