اذعان یک کارشناس صهیونیست: اسراییل از درون درحال نابودی است

رژیم صهیونیستی درحالی کنفرانس «هرتزلیا» را آغاز کرده که "عاموس گلعاد" از بخش امنیتی و استراتژیست این رژیم اذعان کرد که اسرائیل از درون با بحران‌هایی روبرو ست که همچون موریانه درحال خوردن آن است و بر تعبیر «سید حسن نصرالله» که آن را «خانه عنکبوتی» دانست، صحه می‌گذارد.
به نوشته روزنامه فرامنطقه ای«رای الیوم»، نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی معروف خود در جنوب این کشور پس از خروج یا فرار ارتش صهیونیستی در ماه می‌2000 از این منطقه گفت: اسرائیل سلاح هسته‌ای و قوی‌ترین سلاح هوایی در منطقه را دارد، اما از خانه عنکبوت سست‌تر است. این تعبیر هرگز از ذهن اسرائیلی‌ها و مسولان آن فراموش نشد و اکنون پس از 19 سال از توصیف نصرالله درباره این رژیم، گلعاد رئیس «انستیتو هرتزلیا» و مدیر کنفرانس‌های سالانه این انستیتو در جدیدترین سخنان خود درباره رژیم اشغالگر اسرائیل گفت:«اسرائیل همانند خانه‌ای است که با دیوارهای قوی محافظت می‌شود، اما موریانه از داخل درحال خوردن آن است».
گلعاد که رئیس سابق هیات سیاسی و امنیتی وزارت امنیت اسرائیل است همچنین اذعان کرد که فساد در این رژیم و شکاف در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی آن منشا نگرانی بزرگی است.
این مسئول صهیونیست که به این مسائل اذعان می‌کند، سمت‌های مختلف و حساسی در رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته از جمله ریاست بخش پژوهش در یگان جاسوسی این رژیم، هماهنگ‌کننده اقدامات رژیم اشغالگر در کرانه باختری و نوار غزه، ریاست بخش امنیت سیاسی در وزارت جنگ را داشته و اکنون نیز رئیس انستیتو سیاست‌ها و استراتژی‌ها (IPS) و رئیس بخش کنفرانس‌های هرتزلیا موسسه «IDS » است.


طبق گزارش این روزنامه، در کنفرانس هرتزلیا که از سه روز پیش در سرزمین‌های اشغالی شروع شده، مسائل مهم خارجی این رژیم از جمله نفوذ ایران در منطقه و آینده نزاع با فلسطینیان و مسائل داخلی این رژیم از جمله بحران نظام بهداشت، نظم حقوقی، گسست‌های در میان گروه‌های مختلف جامعه بررسی می‌شود و گلعاد انتقادهای بسیاری به مسئولان رژیم صهیونیستی و اختلاف‌ها در نظام حقوقی و قضائی و نظام بهداشت این رژیم دارد.
کنفرانس هرتزلیا یکی از کنفرانس‌های راهبردی رژیم صهیونیستی است که همه ساله با حضور متخصصان مختلف صهیونیستی در محلی به همین نام در شمال تل‌آویو برگزار می‌شود و در آن پس از بررسی‌های گسترده، تصمیمات لازم برای مقابله با دغدغه‌های امنیتی و نظامی این رژیم اتخاذ و برای اجرا به مسئولان اجرایی این رژیم ارائه می‌شود.
دو اجلاس راهبردی در رژیم صهیونیستی وجود دارد. یکی از اجلاس هرتزلیا که در نیمه اول سال میلادی برگزار می‌شود و اجلاس امنیت ملی در نیمه دوم سال میلادی برگزار می‌شود. عمده مباحث هرتزلیا راهبردی است و عمده مباحث امنیت ملی امنیتی و نظامی است. مباحث هر دو اجلاس هم در خصوص بررسی شرایط آینده رژیم صهیونیستی است.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز رقابت یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب آزمون سراسری دانشگاهها از امروز گسترش اعتراض به عملکرد خلاف شبکه سه سیما در مورد فروش نفت رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: هر ساعتی که به برجام بازگردند ما هم بازخواهیم گشت دکتر ظریف: ایران متناسب با اجرای تعهدات اروپا در برجام عمل می‌کند اذعان یک کارشناس صهیونیست: اسراییل از درون درحال نابودی است مرگ پسر حاکم شارجه امارات همزمان با اختلافات بین دبی و ابوظبی مخالفت حزب‌الله عراق با ادغام حشد الشعبی در ارتش استاد دانشگاه هیوستون: عملکرد ترامپ نژادپرستی را در آمریکا تشدید کرده است گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم عربستان شد نایب‌رئیس انجمن سنگ: صادرات مواد معدنی قابل تحریم نیست وزیر راه و شهرسازی: مردم تا زمان برخورد جدی با سوداگران، خانه نخرند محل شهادت شهدای پرواز 655 درخلیج فارس گلباران شد دکتر حسین علائی: استراتژی آمریکا پیروزی بدون جنگ است تحلیل سیاسی هفته دکتر روحانی در دیدار معاون نخست‌وزیر ارمنستان: اراده جدی تهران، توسعه و تعمیق روابط با ایروان است مسائل و مشکلات 3 استان با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت آغاز رقابت یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب آزمون سراسری دانشگاهها از امروز