لیگ نوزدهم همچنان روی هوا!

شهروند| چند سالی است که مسئولان سازمان لیگ ادعا می‌کنند برنامه‌ریزی طولانی مدت دارند و در همین راستا از مدت‌ها قبل 10 مرداد را زمان آغاز لیگ نوزدهم عنوان کردند. 16 تیم لیگ‌برتری نیز بر همین اساس تمرینات خود را استارت زدند، اما به شکلی عجیب چند روزی است که زمزمه‌هایی درباره تعویق لیگ به گوش می‌رسد.
از قرعه‌کشی خبری نیست!
دلیل شایعات به وجودآمده درباره تعویق لیگ از سوی مسئولان سازمان لیگ آماده‌نبودن برخی از ورزشگاه‌هاست. هنوز از سوی کسی نام این استادیوم‌ها اعلام نشده است، اما می‌توان حدس زد که چند تیم شهرستانی نتوانستند خواسته‌های سازمان لیگ را برآورده کنند. دیروز سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای به این شایعات دامن زد و نوشت: «مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ در نامه‌هایی جداگانه به مدیران کل ورزش استان‌ها، هیأت‌های فوتبال و باشگاه‌های لیگ برتری خواستار مهیاشدن شرایط و استانداردسازی ورزشگاه‌ها برای آغاز لیگ برتر نوزدهم شدند که هنوز این شرایط در ورزشگاه‌ها فراهم نشده است. به همین دلیل تا ایجاد شرایط مناسب در ورزشگاه‌ها زمانی برای قرعه‌کشی لیگ برتر نوزدهم مشخص و اعلام نخواهد شد.»
تاکید وزیر


و احتمال یک هفته تعویق
روز گذشته شنیده شد که سازمان لیگ قصد دارد 28 یا 29 تیرماه قرعه‌کشی لیگ را در مشهد برگزار کند اما با خبر سازمان لیگ این موضوع همچنان در ابهام قرار دارد. البته هفته گذشته جلسه‌ای در وزارت ورزش برگزار شد که در آن داورزنی از سوی وزارت ورزش به مدیران کل استان و مسئولان سازمان لیگ تأکید کرد که لیگ نوزدهم سر موعد مقرر آغاز شود. با این حال گفته می‌شود حداقل احتمال تعویق یک هفته‌ای لیگ به خاطر تلنگرزدن به برخی از باشگاه‌ها وجود دارد.
تقویم فشرده، دردسر سازمان لیگ
شاید برخی انتظار داشته باشند که سازمان لیگ سر حرفش بماند و لیگ را تا زمان برآوردن‌نشدن خواسته‌ها آغاز نکند اما تقویم فشرده مسابقات مثل هر‌ سال دردسر بزرگی برای کمیته مسابقات است. تیم‌ملی 14 و 19 شهریور ماه دو بازی نخست خود در مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی را برگزار می‌کند و به همین خاطر حداقل باید چند هفته قبل از آن لیگ استارت بخورد. از سوی دیگر ذوب‌آهن هم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان از اواسط مرداد به میدان خواهد رفت.