دخالت بی‌جا

«همکاری اسرائیل» در ائتلاف نظامی برای امنیت کشتیرانی در خلیج فارس. این خبری است که این روزها در رسانه‌های مختلف به بحث و تحلیل گذاشته شده است. اخیرا مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده و گفته‌اند که آنها در کنار آمریکا وارد خلیج فارس می‌شوند. موضوعی که البته با واکنش مقامات ایرانی همراه شده است. پرسش اینجاست که آن‌ها ازاین کار به دنبال چه می‌گردند؟ آیا واقعا امنیت کشتیرانی خود را در خطر می‌بینند؟
باید درپاسخ به این سوال پیش از هرچیز گفت که اصلا کشتی یا نفتکش‌های اسرائیلی رفت و آمدی به این منطقه ندارند که بخواهند به فکر امنیت کشتی‌هایشان باشند. بنابراین اسرائیلی‌ها با این اقدام بیشتر به دنبال این هستند تا خودشان را وارد بازی‌ای بکنند که به آن‌ها ربطی ندارد.
آن‌ها به خوبی می‌دانند که حضورشان درمیان گارد نظامی در خلیج فارس باعث واکنش‌های تند ایران می‌شود، آن‌ها نیز به دنبال همین واکنش‌های تند ایران هستند، چون می‌دانند همین موضوع باعث جدیت بیشتر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها درتشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس خواهد شد چرا که احساس خطر اروپا را بیشتر می‌کند. اما در واقعیت باید گفت اروپایی‌ها و حتی آمریکایی‌ها علاقه‌ای نداشتند که اسرائیلی‌ها را وارد درگیری‌ها و بحث‌ها در خلیج فارس کنند بلکه این اسرائیلی‌ها بودند که علاقه مند هستند تا با این حضور، منطقه را ملتهب تر کرده و از سویی به اختلاف ایران با کشورهای عربی دامن زده و از طرفی خودشان را به کشورهای عربی نزدیک کنند. اسرائیل به دنبال تحریک ایران و واکنش‌های کشورمان برای جلب حمایت اروپایی‌ها و کشورهای عرب منطقه به سمت خود نیز هست. از طرفی این یک واقعیت است که حتی اگر اروپا و آمریکا اکنون از حضور اسرائیل در خلیج فارس قلبا راضی نباشند اما هرگز در مقابل آنان قرار نمی‌گیرند چرا که مسئله امنیت رژیم صهیونیستی هم برای اروپا و هم آمریکا یک مسئله حیاتی است.