گر تو بهتر می زنی بستان بزن

در خبرها و به نقل از صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و متولی اصلی وضعیت مطبوعات کشور آمده است: «در دوره جدید با سرعت ارتباطات افراد از طریق اینترنت، شبکه‌های موبایل و فضای مجازی، کارکرد رسانه‌های رسمی در اطلاع‌رسانی همچون گذشته نخواهد بود و ما دیگر نمی‌توانیم اولین کارکرد رسانه را اطلاع‌رسانی بدانیم. در فضای انتخابات ٩۶ دیدیم که رسانه‌های رسمی به اندازه رسانه‌ها و فضای مجازی موثر نبوده یا سهم آن‌ها کمتر بوده است».
البته که انتظاری از وزیر فرهنگ و ارشاد نداریم! همانطور که انتظار و توقع نداشتیم که از پسِ مدیریت بازار کاغذ، که روزنامه‌ها را تامرز فروپاشی پیش برد، برآید یا اصلاً تهِ ماجرا را بگوییم که هیچ توقعِ حمایتی از وزیر فرهنگ و ارشاد نداریم.
همانطور که حضور و ظهور و وجود رسانه‌های مجازی را قدمی امیدبخش برای گسترش فرهنگ اطلاع رسانی می‌دانیم، مطبوعات را بی یار و یاورترین صنف کشور می‌پنداریم که حتی از متولی اصلی خود نیز باید طعنه و کنایه بشنود و این یعنی احتمالا ما روزنامه‌ها به زعم آقای وزیر داریم وقت و پول و کاغذ حرام می‌کنیم چون وقتی تاثیری نداریم پس حتماً باید کرکره را بکشیم پایین و خداحافظ!
بعید می‌دانم هیچ متولیِ امر مطبوعات در هیچ کشوری اینچنین روزنامه‌ها و رسانه‌ها را مورد لطف و عنایت قرار داده باشد که آقای صالحی با نوعی ذوق زدگی «کارکرد رسانه‌های رسمی در اطلاع‌رسانی را همچون گذشته ندانسته» و بالطبع وقتی کارکردی قائل نباشد، حمایتی نیز نخواهد کرد چنان که نکرده و نمی‌کند.


آقای وزیر! اولا: گر تو بهتر می‌زنی بستان بزن! ثانیاً اگرچه به بازار کاغذ ـ علی الظاهرـ سروسامان دادید اما همچنان وضعیت بد و اسفناک گذشته در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هنوز نفهمیده‌ایم کاغذهای وارد شده با ارز 4200 تومانی نصیب که شد؟ کجا رفت؟ سر از کدام بنگاه و بازار سیاهی درآورد؟ که گرفت؟ که خورد؟ که برد؟ این‌ها سوالاتی است که احتمالاً پاسخ دادنِ به آن از بدون کارکرد اعلام کردن رسانه‌های رسمی واجب تر و همه فهم‌تر است.
این که بازار کاغذ به ضرب تعزیرات کنترل شده احسنت! اما همچنان تکلیف کاغذهای رانتی و ارز دولتی نامشخص است و این یعنی ابهام‌های قبل همچنان به قوت خود باقی است. به شما اطمینان می‌دهیم که رسانه‌های رسمی اعم از روزنامه‌ها و دیگر بخش‌ها به هرجان کندنی که باشد روزگار به سلامت سپری خواهند کرد اما پیگیری کاغذهایی که سراز بازار سیاه و جاهایی خیلی خاص! درآورد هم همواره جزئی از دغدغه ی روزنامه‌ها خواهد بود چون از این ناحیه آن قدر ضربه خورده‌ایم که حق طبیعی خودمان می‌دانیم تا اگر لازم شد مسئله را تا کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر شویم!
آقای وزیر! معامله دو سر سود یعنی شما تکلیف کاغذها را روشن کنید ما هم به وضعیت کارکرد داشتن و نداشتن رسانه‌ای رسمی سر و سامان خواهیم داد، پس تا دیرتر از این نشده بسم الله!