در قالب الگوی جدید اشتغال‌زایی مبتنی بر اقتصاد مردمی بنیاد برکت توزیع 4 هزار دام سنگین درمناطق محروم سیستان و بلوچستان آغاز شد

بخش خبری: بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی با به‌کارگیری الگوی جدید کسب‌وکار در مناطق روستایی، اجرای یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی را در استان سیستان و بلوچستان کلید زد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در مراسمی با حضور عسکری‌آزاد رئیس هیات مدیره‌ بنیاد برکت و موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، فرآیند ایجاد یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مبتنی بر الگوی مردم‌محور و برنامه‌های محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 5 شهرستان و 200 روستای این استان آغاز شد.
براساس این گزارش، در یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی مذکور که در قالب مدل‌های اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) و در روستاهای 5 شهرستان زاهدان، زابل، نیمروز، هیرمند و هامون استان سیستان و بلوچستان به اجرا درمی‌آید، به هر خانوار چهار راس گوساله واگذار و پس از پایان دوره 6 ماهه پرواربندی، از آن‌ها خریداری می‌شود. در ادامه، مجدداً به هر متقاضی چهار راس گوساله دیگر تحویل داده می‌شود تا این فرآیند برای دومین‌ مرتبه در سال تکرار شود. به این ترتیب، ضمن تامین دوباره سرمایه اولیه برای اشتغال، سود حاصل از فروش دام‌های پرورش‌یافته، به عنوان درآمد متقاضیان منظور می‌شود. هر متقاضی اشتغال مشمول این طرح، به‌طور متوسط در ماه 15 میلیون ریال درآمد خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
دلار در آستانه ورود به کانال 10 هزار تومانی رئیس‌جمهور: افتخار می کنم که توسعه سریع روستاها از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است عزم ذوب آهن اصفهان برای تولید 3 میلیون تن محصولات فولادی در سال رونق تولید در مراسم افتتاح گسترده طرح‌های زیربنایی روستایی با حضور رئیس‌جمهور عنوان شد خدمات ویژه دولت به روستاها رئیس‌جمهور وزارت صنایع را نجات دهد بازتاب سخنان مهم سید حسن‌نصرالله و تهدید محکم صهیونیستها توسط وی *به انگیزه سالروز تولد حکیم زکریای رازی و روز داروسازی دارو فراوان، اما گرفتار شبکه توزیع بیمار وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی به مجلس معرفی شدند مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی: صندوق‌های غیر دولتی ارزانترین تسهیلات را برای بخش کشاورزی تامین می‌کنند در قالب الگوی جدید اشتغال‌زایی مبتنی بر اقتصاد مردمی بنیاد برکت توزیع 4 هزار دام سنگین درمناطق محروم سیستان و بلوچستان آغاز شد وزیر خارجه چین در یدار با ظریف مطرح کرد: عزم چین برای همکاری با ایران و جامعه جهانی برای حفظ برجام همراهی همگانی با دولت