برای اعتراض به حذف یارانه خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید

حسین میرزایی - از سال‌های گذشته تاکنون که بحث پرداخت یارانه به حساب افراد سرپرست خانوار مطرح شده است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر ماه اطلاعاتی درباره اسامی افراد به سازمان هدفمندی یارانه ارئه می‌کند تا بر اساس این اسامی واریز 45 هزار و 500 تومان به حساب افراد صورت گیرد. یعنی سازمان هدفمندی هر ماه فهرست سرپرستان خانوار مشمول یارانه را از وزارت تعاون، کار و رفاه دریافت می‌کند.
بر اساس همین اطلاعات بود که در شهریور همین امسال 162 هزار خانوار با قرارگیری در دهک‌های درآمدی بالا از فهرست دریافت یارانه بگیران حذف شدند. اما مشکلی که وجود دارد این است که ظاهرا به دلیل اختلالی که سیستم‌های سازمان هدفمندی یارانه ایجاد شد، تعداد زیادی از افراد از فهرست دریافت یارانه حذف شدند.
اما این افرادی که نام آن‌ها به صورت اشتباهی از فهرست دریافت یارانه حذف شده و همچنان باید یارانه دریافت می‌کردند می‌توانند با مراجه به دفاتر پیشخوان دولت اعتراض خود را ثبت کرده و این رضایت را بدهند که دولت حساب‌های بانکی آن‌ها را بررسی کند. ستاد اجرایی تبصره 14 باید بر اساس اطلاعاتی مانند بررسی اینکه افراد خانوار در چه صنفی فعال هستند و چه میزان درآمدی دارند، درباره این که یک خانواده مشمول دریافت یارانه است یا خیر تصمیم گیری ‌کند. مبنای تصمیم‌گیری در گذشته به این صورت بود که مجموع حقوق و دستمزد کلیه افراد خانوار، تعداد اعضای خانوار، استان محل زندگی، مالکیت یا عدم مالکیت خودرو یا مسکن بررسی می‌شد و درباره قطع یا دریافت یارانه تصمیم‌گیری صورت می‌گرفت.
البته به دلیل افزایش نرخ اجاره بها در تراکنش‌های بانکی قیمت اجاره در نظر گرفته نمی‌شد و حتی وقتی فردی مبلغی را به فرد دیگر نیز کارت به کارت می‌کرد نیز این مبلغ جرئی از تراکنش ها به حساب نمی‌آمد.
در گذشته در جدولی که در اختیار سازمانهای تصمیم گیرنده بود بر اساس اینکه یک فرد در چهار ماه ابتدایی سال چقدر خریده کرده مشمولین دریافت یارانه مشخص می شدند. مثلا یک خانواده تک نفره اگر در چهار ماه ابتدایی سال چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، سه نفره شش میلیون و 500، چهار نفره هفت میلیون و 500، پنج نفره هشت میلیون و 500 خرید کرده باشد در این صورت مشمول دریافت یارانه نمی‌شود. اما شهریور امسال به دلیل اختلالی که در سیستم‌ها ایجاد شد مشکلاتی پیش آمد که افراد زیادی حذف شدند و حالا این افراد در صورت اعتراض یه این موضوع می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و به دولت اجازه رصد حساب‌های بانکی خود را بدهند و مشکل خود را حل کنند.
سایر اخبار این روزنامه
فتوایی در مخالفت با ساخت یک سریال تلویزیونی شرعاً جایز نیست قاسم محبعلی در گفت‌وگو با همدلی مطرح کرد؛ ترامپ با سخنرانی خود نشان داد به دنبال تغییر حکومت در ایران نیست «همدلی» ماجرای نحوه حذف یارانه‌بگیران در شهریور سال جاری را بررسی کرد دردسر یارانه برای اقتصاد بازخوانی زندگی سردار داوود کریمی برگشت سر همان تراشکاری، اما محقرتر برای اعتراض به حذف یارانه خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید سیاست همسایگی و گفتمان همسایگی عدالت شفافیت:ظرفیت بیمه‌ای ماموریت دشوار روحانی در نیویورک مدرسه در انتظار مهر واکنش ساختار تصمیم‌گیری کشور به مطالبات اجتماعی رخنه در جبریت‌ها مثلث اتهام‌زنی علیه ایران یارکشی در نیویورک گزارشی درباره نطق تاریخی «گرتا تونبرگ» در اجلاس زیست محیطی سازمان ملل فریادی برای نجات زمین ولی الله شجاع‌پوریان فارغ از تعلقات همه بودند واکنش تند ظریف به ادعای سه کشور اروپایی تکرار «طوطی‌وار» ولی الله شجاع‌پوریان فارغ از تعلقات همه بودند ماموریت دشوار روحانی در نیویورک واکنش ساختار تصمیم‌گیری کشور به مطالبات اجتماعی