اعتراض 14 هزار سرپرست خانوار به قطع یارانه

سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه از مراجعه 14 هزار نفر برای اعتراض به قطع یارانه تاکنون و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران تا پایان سال خبر داد.
حذف یارانه پردرآمدها با خط خوردن نام 200 هزار خانوار از ابتدای مهرماه کلید خورده و دولت اعلام کرده است که معترضان به قطع یارانه می توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. در این زمینه خبرگزاری مهر به نقل از حسین میرزایی سخنگوی ستاد تبصره 14 قانون بودجه،  در خصوص میزان اعتراض به حذف یارانه نقدی گفت: تاکنون کمتر از ۱۴ هزار سرپرست خانوار برای ثبت اعتراض به دفاتر پیشخوان مراجعه کردند که میزان قابل توجهی نیست، با این حال در صورت صحت اعتراض آن ها در اولین نوبت یارانه نقدی ماه‌های پرداخت نشده، به حساب آن ها واریز خواهد شد. وی در پاسخ به سوالی درباره میزان صرفه جویی در منابع با قطع یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد گفت: برآورد ما این است که با قطع یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی به تدریج تا پایان سال، حدود هشت هزار میلیارد تومان در منابع کشور صرفه جویی می‌شود.  
سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه با تکذیب انتشار اخباری مبنی بر فرصت ۴۸ ساعته ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی، گفت: سرپرست خانوارهایی که پیامک قطع یارانه نقدی برای آن ها نیز ارسال شده است، با دردست داشتن مدارک شناسایی معتبر، تا دو ماه فرصت دارند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. برای این افراد پس از تکمیل فرمی مبنی بر اجازه به دولت برای دسترسی به اطلاعات و تراکنش های بانکی، کد رهگیری به شماره سرپرست خانوار پیامک خواهد شد. سپس این افراد 48 ساعت پس از دریافت کد رهگیری می توانند به سامانه yaraneh۱۰.mcls.gov.ir مراجعه و ضمن مشاهده اطلاعات تراکنش های بانکی، اعتراض خود را ثبت کنند.
میرزایی درباره واریز نشدن یارانه شهریور ماه به برخی خانواده ها نیز این گونه توضیح داد که یارانه شهریورماه ۲۷۰۰ سرپرست خانوار به دلیل اختلال در حساب بانکی آن ها در سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به حساب شان واریز نشده بود؛ این در حالی است که یارانه این خانوارها قطع نشده است و با پیگیری‌های صورت گرفته، بلافاصله با هماهنگی سازمان هدفمندی با ارسال پیامک به آن ها، اعلام شد که برای رفع مشکل به بانک مراجعه کنند.