انصاری راد: شفافیت آرا، نباید نمایندگان را محدود کند

همدلی| نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره تصویب طرح شفافیت آرا اذعان کرد: این طرح نباید با اعمال قدرت موجب محدودیت آزادی نمایندگان شود.
حسین انصاری راد نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با همدلی تصویب این طرح را ضروری ارزیابی نکرده و ارائه آن در این مقطع زمانی را مرتبط با انتخابات پیش رو می داند.
او می گوید که طرح هایی از این دست، موجب تحت فشار قرار دادن نماینده می شود و آزادی عمل نمایندگان را محدود می کند، به گونه ای که حتی موجب می شود نمایندگان به واسطه آن محتاط تر عمل کرده و در بیان و اتخاذ برخی موضع گیری ها جانب احتیاط را رعایت کنند .
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین می افزاید: نباید اصل آزادی عمل نمایندگان با چنین طرح هایی مورد تهدید قرار گیرد و اصل شجاعت و نترس بودن او را تحت الشعاع قرار دهد . این باید حق نمایندگان باشد که رای خود را به صورت علنی یا مخفی اعلام نمایند . او در پاسخ به این سوال که آیا تصویب این طرح می تواند به بهبود فرایند قانون گذاری کمک کند؟ توضیح می دهد: مشکلات قانون گذاری مرتبط با چنین عواملی نبوده و ارائه این گونه طرح ها کمکی به تسهیل امر قانون گذاری نمی کند .
او همچنین ادامه می دهد: نباید با اعمال قدرت و ایجاد محدودیت مانع از آزادی عمل نمایندگان مجلس در اعمال حق قانونی خود شد .
سایر اخبار این روزنامه
گزارش همدلی از رشد سالخوردگی در کشور به مناسبت روز جهانی سالمند آهنگ پرشتاب سالمندی در کشور نائب رئیس فراکسیون مستقلین: آنها که دیگران را دیکتاتور خطاب می‌کنند، خودشان به این لقب شناخته می‌شوند «همدلی» روند خصوصی‌سازی کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی را ارزیابی کرد از خودمانی‌سازی تا رها‌سازی انصاری راد: شفافیت آرا، نباید نمایندگان را محدود کند جلالی زاده: طرح شفافیت آرا مثل شمشیر دو لبه است شفافیت ، آزادی یا محدودیت هادی غفاری: رای نمایندگان مجلس باید تحت نظر مردم باشد تصمیم جدید نمایندگان مجلس برای پاسخگویی به ملت شفافیت نظام قانون گذاری، یک گام به پیش «همدلی» درگیری روز گذشته مجلس را بررسی می‌کند؛ سریال سیاسی «دیکتاتور»خوانی برشی از نحوه شکل‌گیری جغرافیای سیاسی قرن بیستم ایران و بازی بزرگ ژئوپولیتیک به بهانه هشتم مهر، زادروز مولوی تجلی آفتاب شمس در وجود مولانا سرقت ۳ میلیارد پول نقد از منزل نماینده مجلس! تلاش‌های بی‌سرانجام دیپلماتیک در نیویورک تظاهرات اخیر مصر و آینده سیسی