رئیس فراکسیون امید مجلس: تصمیم‌گیری‌های درون اصلاحات به یک نفر ختم نمی‌شود

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست تصمیم‌گیری‌های درون جریان اصلاحات تنها به یک نفر ختم شود، در انتخابات سال ۹۴ جریان اصلاح‌طلب تنها با حزب اعتدال و توسعه ائتلاف کرد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قم به عملکرد جریان اصلاحات در دو دهه ۸۰ و ۹۰ اشاره و اظهار کرد: در دهه ۸۰ جریان اصلاحات به دلیل فقدان اجماع و همگرایی در انتخابات مختلف با شکست‌های متوالی روبه‌رو شد در حالی که بعد از ۸ سال دولت اصلاحات و شرایط خوبی که در آن زمان حاکم بود نباید جریان اصلاحات در سال ۸۴ انتخابات را تقدیم رقیب می‌کرد. وی ادامه داد. در سال ۸۶ و در انتخابات مجلس هفتم لیست اصلاح‌طلبان موفق به حضور در مجلس نشد و در سال ۸۸ نیز در یک زمین طراحی شده و بازی باخت‌-‌باخت قرار گرفتیم و تا مدت‌ها درگیر حوادث بعد از انتخابات ۸۸ بودیم.
نماینده مردم تهران در مجلس به رویکرد جریان اصلاحات در دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال ۹۲ با تجربه‌ای که از دهه ۸۰ داشتیم با اجماع و هماهنگی در بدنه جریان اصلاحات به پیروزی رسیدیم. در سال ۹۴ نیز در انتخابات مجلس دهم با محوریت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با وجود رد صلاحیت‌های گسترده، در کلانشهرها با موفقیت‌هایی روبه‌رو شدیم. رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: در درون خانواده اصلاحات درخصوص چگونگی حضور در انتخابات بحث و تبادل نظر می‌کنیم و بر اساس شرایط پیش رو تصمیم خواهیم گرفت. عارف با بیان اینکه در فعالیت جبهه‌ای زمانی که شکست می‌خوریم هیچ کس مسئولیت نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: زمانی که در انتخابات شورای شهر در سال ۹۶ با لیست‌های جعلی رو‌به‌رو شدیم هیچ کس مسئولیت چنین اقدامی را نپذیرفت. برای همین راهی جز تشکیل یک یا چند حزب فراگیر نداریم. وی با تاکید بر اینکه قرار نیست تصمیم‌گیرهای درون جریان اصلاحات تنها به یک نفر ختم شود، گفت: در انتخابات سال ۹۴ جریان اصلاح‌طلب تنها با حزب اعتدال و توسعه ائتلاف کرد.
رئیس فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در انتخابات مجلس دهم به خاطر خرد جمعی برخی افراد شایسته را در لیست قرار ندادیم و در برخی حوزه‌ها هم به خاطر رد صلاحیت‌ها افراد مشهور به اصولگرای معتدل را در لیست قرار دادیم که البته همین افراد بعد از ورود به مجلس راه خود را از ما جدا کردند.
وی درخصوص اقدامات فراکسیون امید برای رفع حصر نیز گفت: شخصا در همه نطق‌هایی که در مجلس انجام داده‌ام بحث رفع حضر را مطرح کرده‌ام و کارگروهی هم برای این موضوع تشکیل شد و دیدارهایی هم با رئیس مجلس و رئیس سابق قوه قضائیه در آن زمان انجام شد .البته محدودیت‌هایی که قبلا برای محصورین بود کاهش پیدا کرد، برای دیدار با رئیس شورای عالی امنیت ملی تا مدت ها منتظر انجام این دیدار بودیم که در‌نهایت انجام شد و در آن دیدار به صراحت گفته شد که این شورا باید برای رفع حصر اقداماتی را انجام دهد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا در چند سال اخیر در رسانه‌ها از عباراتی سخیف استفاده می‌شود؟ از «نشستن روی اره» تا «کشیدن سیفون» محمدعلی وکیلی نیم نگاهی به حوادث عراق «ابتکار» از آخرین تحولات و ناآرامی‌ها در عراق گزارش می‌دهد میراث ناکارآمدی دولت در عراق «ابتکار» از سهم ناچیز زنان در ورود آزادانه به ورزشگاه گزارش می‌دهد «با من به ورزشگاه بیا» همکاری سه جانبه خودرویی ایران، ترکیه و روسیه امکان‌پذیر است؟ اما و اگرهای پوست‌اندازی در خودروسازی آماری که باورکردنی نیست فرار از واقعیت‌های حفظ ارزش پول ملی سرنوشت انتخاب‌های عجیب برای تیم امید بررسی شد کلاس اولی‌ها! «ابتکار» از یک دیدار خبرساز در جامعه روحانیت مبارز گزارش می‌دهد وحدت زیرعبای شیخ نامه‌ای سرگشاده به وزیر ارشاد‌ دست سارقان و قاچاقچیان را از سینما کوتاه کنید رئیس فراکسیون امید مجلس: تصمیم‌گیری‌های درون اصلاحات به یک نفر ختم نمی‌شود معصومه ابتکار: اصلاحات آری، اصلاح‌طلبان خیر امامی‌کاشانی: حضور ۲۰ میلیونی در اربعین برای دشمن سنگین است