مجلس جای سکوت‌کنندگان نیست

امیر حسین ذاکری ‪-‬ در یک جلسه طنز پردازان با چند تن از کارشناسان و نمایندگان مجلس شرکت کرده بودیم. هدف جلب حمایت طنز پردازان از برخی افراد برای انتخابات آتی بود! یکی از کارشناسان که از جناح‌های چپ و راست خیلی شاکی بود گفت: اگه مردم به سه نفر آدم با وجود و با جرات و مایه دار ( منظور مایه پیگیری مطالبات مردمی ) رای بدهند بهتر از اینه که به یک لیست بی‌خاصیت رای بدهند. آقا جان این چه وضعیه؟ نماینده سراغ دارم در طول یک دوره نمایندگی حتی یکبار هم اظهار نظر نکرده. یکی از همکاران طنز نویس گفت: صدا از میت یا دیوار بلند بشه از اینا بلند نمیشه. از میت حرکت دیده شده از اینا دیده نمیشه. فکر نکنید طنز میگم، نه، دانشمندان اخیرا با تحقیقات و نصب دوربین در کنار اجساد متوجه شدند اجساد پس از مدتی دست‌هایشان حرکت می‌کند. یکی از نماینده‌ها ناراحت شد و گفت: آقا جان مقایسه ما با اموات جایزنیست. یکی از همکاران ما گفت: اما حضور اموات در مجلس نیز جایز نیست. البته نزدیک بود با هم درگیرشوند. یکی دیگر از طنزنویسان گفت: حالا برفرض هم برخی نمایندگان دوباره به مجلس بروند باز فردا چند تا از آنها با رئیس مجلس درگیر می‌شوند این به اون میگه دیکتاتور. اون یکی میگه: بشین بابا شما مملکت را به این روز انداختید! راستی مگر به چه روزی انداختند؟ همه خندیدند.
یکی از کارشناسان گفت: باید منشور مطالباتمان را تدوین کنیم. دوستان جدی بگیرید ما باید استراتژی مان را برای انتخابات تعیین کنیم. یکی از طنزپردازان گفت:‌ای فدای استراتژی تان بشم کنون – استراتژی‌ها داشته ما را آب و نون؟
یکی از نمایندگان گفت: شما طنز پردازان کمپین حمایت از ما راه بیاندازید آب و نون‌تان هم می‌دهیم. یکی از طنز پردازان گفت: جون نداشته ما راست میگی؟
وی گفت:


این دفعه عمل کنیم به وعده‌ها جون شما – خلف وعده ره نداره سوی ما جون شما
به جون شما این دفعه با دفعه‌های دیگه فرق داره. من هم گفتم فدات شم منم با دفعه‌های قبل فرق دارم ما هم آدم سابق نیستم همینطوری رای نمیدیم. ناگهان چیزی گفت که زبانم بند آمد، چون گفت: شما را تو یه پروژه مشارکت اقتصادی دخیلتان کنیم چی؟ یکی از بچه‌های طنزنویس گفت: جون داداش رای و حمایت مارو داری که هیچ،
فدایی داری!