آقای خیابان

ساقی سلیمانی‪-‬ در روز اول از سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه فیلم مستندی در بخش مسابقه اکران شد با نام «آقای خیابان»، ساخته مازیار کاظمی‌در سینمای جوان تربت حیدریه. هر چند که مثل تمام فیلم‌های مستند سوژه در اولویت بررسی قرار دارد اما نمی‌توان نادیده گرفت که این کارگردان جوان به فرم روایتی مستقل دست یافته بود و دوربین در روایت او صاحب شخصیت شده بود. زاویه دوربین کارگردان هیجان روایت‌های شخصی سوژه را دوچندان می‌کرد . تدوین فیلم یکی دیگر از موفقیت‌های این فیلم را رقم زد.
میکس و مونتاژهای عالی با ریتم روایت و در کل مستندی خوش ساخت و خوش ریتم را شاهد بودیم . سوژه این فیلم به واقع یک فرهنگ زنده فیلم به حساب می‌آید یک مخاطب فخیم سینما که آقای آقایی ساکن تربت حیدریه است مردی که با او در مقام سوژه روبرو می‌شویم تبدیل به کله سخن گو
نمی‌شود و در موقعیت‌های مختلف و به
اندازه در 30 دقیقه ما را همداستان می‌کند. در طول روایت ما متوجه می‌شویم که با یک سوژه ساختگی طرف نیستیم و اصالت راوی بارها اثبات می‌شود و حتی با نوع ادبیاتی که از آقایی می‌شنویم به راحتی می‌توانیم به میزان قدرت تحلیل و دایره واژگان وی پی ببریم مردی با بالاترین سرانه مطالعه مکتوب و بصری از سینما و تاریخ سینما و در پایان فیلم مردی جارو بدست در خیابان‌های تربت حیدریه که به واقع تمام مخاطبان فیلم را به این حسرت دچار می‌کند که ای کاش او یکی از مسئولین رده بالای سینمای ایران بود . باید دست مریزاد گفت به فیلمساز جوان مازیار کاظمی‌برای ساخت این فیلم و در روزهای آینده جشنواره چه خواهد گذشت را در روزهای بعد در همین ستون خواهم نوشت.