آقایان نماینده! از مردم سوء استفاده نکنید

جعفر بای‪-‬ جامعه ما از شدت و کسوت شعارهای سیاسی بدون پشتوانه اشباع شده است و ظاهراً دیگر این شعارهای سیاسی نمی‌تواند تکانه‌های عصبی را به وجود آورد و یعنی نورون‌های عصبی را تحریک کند. متاسفانه جریانات سیاسی به وضعیتی کاملاً سرگرم کننده، تفننی، بسیار حقیر و ناچیز
در آمده اند و دلیل آن هم این است که مردم آنقدر از این برخی‌ها شعار شنیدند و عمل ندیده‌اند، وعده‌‌های بدون پشتوانه دیده اند اما اجرا و عمل ندیده اند دچار سرگشتگی شده اند.
در حال حاضر اعصاب اجتماعی ما نسبت به این شعارها سر شده‌اند و دیگر شعارهای آنچنانی که داده می‌شود و حرفها و وعده و وعیدهایی که در خصوص مبارزات انتخاباتی اتفاق
می افتد منجر به یک نوع دلزدگی، سرگردانی و بی توجهی اجتماعی شده است. محقق نشدن بسیاری از شعارهای عدالت خواهانه گروه‌های مختلف سیاسی با گرایشهای گوناگون نتوانسته مردم را اقناع کند.


عدالت محوری و شعارهای آزادی‌خواهانه نباید به قصد فریب توده‌های مردم باشد، قطعاً چنین حالتی موجب بی فروغ شدن و بی توجه شدن مردم نسبت به گروه‌های سیاسی خواهد شد، اندیشه و تفکر سیاسی اگر از مبنا و بنیان درستی حمایت شود و به دقت طراحی شود و از تمام خواسته‌های مردم نشات بگیرد، دیگر جنبه توخالی بودن و بی محتوا بودن را به دنبال نخواهد داشت. هدف اهالی سیاست نباید فقط و فقط رسیدن به قدرت سیاسی باشد و لاغیر! متاسفانه گروهک‌ها با گرایش‌های مختلف سیاسی موجود در جامعه با دادن وعده‌ها و قول و قرار‌های بدون ضمانت و بدون پشتوانه شرایطی را فراهم کردند که وقتی به هدف سیاسی خود رسیده و قدرت کسب کردند دیگر مردم را تا نوبت بعد فراموش می کنند و نسبت به آنها بی توجه می شوند؛ در واقع بر مرکب خود سوار شده و می تازند و پیش می روند، بدون اعتنا به مردم و بدون اهمیت به آنهایی که باعث رونق و پیشرفت و ترقی آنها شدند.
کسانی که قدرت سیاسی را کسب می‌کنند قطعاً این قدرت سیاسی باعث ثروت هم برایشان می‌شود، آنجاست که دیگر مردم فراموش می‌شوند! مردم وقتی با شعارهای سیاسی وارد میدان مبارزات انتخاباتی می شوند، اگر به درستی از آنها بهره گیری نشود قطعاً سرخوردگی و بی توجهی توده‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت. اگر این موضوع را به عنوان یکی از شاخص‌های حاکم بر جوامع اجتماعی در نظر بگیریم باید رابطه برد-برد را به همراه داشته باشد اگر قدرت، حضور ، همکاری و مشارکت مردم باعث کسب قدرت و به‌تبع آن کسب ثروت برای برخی از سیاستمداران شده است این برد سیاسی را باید با مردم تقسیم کنند.
بهره گیری در مراحل مختلف وقتی باعث احراز قدرت می شود تا رسیدن به اهداف را برای شما به ارمغان بیاورد، بنابراین، این امر نباید منجر به فراموش شدن مردم شود، بلکه باید فعالین سیاسی گرایشات مختلف بر اساس یک وفا، تعهد و با مسئولیت همراه باشند، تا بتوانند رابطه برد - برد را به ارمغان بیاورند. حالا که در آستانه فعالیت‌های سیاسی قرار داریم باید مراقب باشیم که چه شعارهایی می‌دهیم، چه وعده‌هایی را به مردم نوید می دهیم که اگر با مشارکت همه جانبه مردم به هدف‌ها رسیدیم و کاممان شیرین شد این شادی را با مردم تقسیم کنیم. باید کسانی بر مسند قدرت بنشینند که مردم توجه و عنایت آنها را برای همیشه و به شکل مستدام و پیوسته داشته باشند، رها کردن مردم از این مقطع تا مقطع دیگر جز سوء استفاده چیز دیگری نیست.