محکومیت اقدامات خارج از اعتراض قانونی

آرمان ملي:پيکر شهيدان مصطفي رضايي و مرتضي ابراهيمي که در اغتشاشات اخير به دست اشرار به شهادت رسيده بودند در شهرستان ملارد بر دوش مردم شهيدپرور تشييع شد. در اين مراسم تشييع که صبح چهارشنبه با حضور قشرهاي مختلف مردم، نيروهاي امنيتي و نظامي، طلاب حوزه‌هاي علميه و بسيجيان برگزار شد مردم شعار «يا حسين(ع)» سر دادند. مراسم تشييع پيکر مطهر شهيدان مصطفي رضايي از شهداي مدافع امنيت در ملارد و مرتضي ابراهيمي در شهريار که روز يکشنبه 26 آبان ماه به دست اشرار به شهادت رسيده بودند با حضور مردم بصير استان تهران تشييع شدند. دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در مراسم تشييع پيکر شهيد مدافع امنيت در شهريار حضور يافت. مراسم وداع با پيکر مطهر اين 2 شهيد بزرگوار عصر سه‌شنبه 28 آبان 1398 در معراج شهدا برگزار شده بود. فرمانده سپاه ناحيه ملارد در حاشيه مراسم تشييع پيکرهاي شهيد رضايي و ابراهيمي اظهار داشت: اين شهيدان در اغتشاشات اخير در شهرستان ملارد به‌دست اشرار به شهادت رسيدند. سرهنگ پاسدار علي جهان‌نسب افزود: شهيد مرتضي ابراهيمي از فرماندهان گردان امام حسين(ع) ناحيه ملارد و مصطفي رضايي نيز از کارکنان شهرداري ملارد بود.
تخريب برخي فروشگاه‌ها
خبرگزاري فارس نوشت؛ براثر «اقدامات خرابکارانه آشوبگران» در روز‌هاي اخير که پس از اعلام افزايش قيمت بنزين به وقوع پيوست، حدود 80 فروشگاه زنجيره‌اي تخريب و به آتش کشيده شدند. به دنبال حوادث روزهاي اخير که پس از اعلام افزايش قيمت بنزين به وقوع پيوست، «حدود 80 فروشگاه زنجيره‌اي در مناطق مختلف کشور بين 50 تا 100 درصد تخريب شدند به‌طوري که آشوبگران يا در ابتدا اجناس موجود در فروشگاه‌ها را غارت و تخليه کرده و سپس فروشگاه را آتش زده‌اند و يا فروشگاه‌ها را با اجناس موجود به‌طور کامل آتش زده و تخريب کرده‌اند.» به نوشته اين رسانه، اغلب اين فروشگاه‌ها آسيب‌ديده در شهر‌هاي اطراف تهران قرار دارند؛ از جمله مارليک (جنوب کرج)، پرند، شهريار، رباط کريم، فرديس(کرج)، ملارد، شهر قدس، ورامين و حسن‌آباد (ري). اين خبرگزاري چند فروشگاه زنجيره‌اي هم در اصفهان، سرآسياب البرز، بعثت سنندج و دولت‌آباد کرمانشاه تخريب شد. اين خبرگزاري پيشتر به نقل از يک نهاد امنيتي گزارشي آماري از وضعيت اعتراضات را اعلام کرده بود. بر اين اساس ميزان تخريب‌هاي اعتراضات بنزيني در کشور نسبت به تجمعات دي ماه 96 گسترده‌تر بود. اعتراضات و تجمعات از ميان 1080 شهر در 100 نقطه کشور در جمع‌هاي 50 تا حداکثر 1500 نفره صورت گرفته بود. تعداد کل معترضان مجموعا 87400 نفر برآورد شده که از اين ميزان حدود 82200 نفر مرد و 5200 نفر زن بوده‌اند. اين خبرگزاري گفته در کل کشور هزار نفر بازداشت شده‌اند. ايسنا هم نوشت: «در پي ناآرامي‌هاي اخير و تخريب برخي اماکن و اموال عمومي و شخصي، رئيس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اعلام کرد که مجموع خسارات وارد شده از سوي آشوبگران به تجهيزات، کالاها و فضاي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بيش از 150 ميليارد تومان است. اميرخسرو فخريان اظهار کرد: بخش اعظم اين خسارات در حاشيه استان تهران و کرج بوده است. وي مناطق قلعه‌حسن‌خان، بومهن، اسلامشهر، شهرک انديشه و کيانشهر را از جمله مناطقي عنوان کرد که بيشترين خسارت به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در آن‌ها اتفاق افتاده است.
بازداشت اغتشاشگران


تهران و بسياري از شهرها روزهاي آرامي را سپري مي‌کنند و افراد سودجو و اغشاشگر بازداشت شده‌اند. فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران گفت: با تلاش‌هاي ويژه نيروي‌انتظامي، نيروهاي امنيتي و همکاري مردم، تعدادي از افراد معاند و شرور که اماکن عمومي را در جريان اعتراضات اخير مورد تخريب قرار داده بودند، دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند. سردار کيومرث عزيزي گفت: طي روزهاي گذشته و در پي اجراي طرح اصلاح قيمت سوخت، عده‌اي از افراد تحريک شده و فريب خورده معاندان با سازماندهي از طرف سرويس‌هاي بيگانه، قصد اقدامات خرابکارانه در سطح شرق استان تهران را داشتند که با هوشياري مردم و مسئولان، اين تحرکات خنثي شد. همچنين فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينکه در حال حاضر در استان فارس‌ آرامش و امنيت کامل برقرار است، گفت: افراد معاند و شروري در اغتشاشات شيراز دستگير کرديم. نورا... طاهري فرماندار شهرستان شهريار نيز از شناسايي افرادي که مخل نظم شهرستان شده بودند خبر داد و گفت: از روز دوشنبه 27 آبانماه 98 فضاي شهر و شهرستان کاملا آرام است. سرهنگ پاسدار يدا... سليماني فرمانده سپاه بهارستان با اشاره به شناسايي ليدر‌هاي اصلي اغتشاشات اخير گفت: با اشراف اطلاعاتي که وجود دارد تعداد زيادي از سرکردگان اصلي اغتشاشات دستگير شده و اين دستگيري‌ها نيز همچنان ادامه دارد. فارس نيز نوشت: «تعدادي از ليدرهايي که در هدايت و خرابکاري اشرار در استان البرز نقش موثري داشته‌اند، تابعيت آلمان، ترکيه و افغانستان را هم دارند و تجهيزات ويژه خرابکاري از آن‌ها کشف و ضبط شده است.»
راهپيمايي در محکوميت
مردم شهرهاي مختلف کشور در محکوميت اقدامات ساختارشکنانه دشمنان که از اعتراض مردم سوءاستفاده کرده بودند اقدام به راهپيمايي کرده و مي‌کنند. اين راهپيمايي‌ها از سه‌شنبه آغاز شد و طي روزهاي آينده در ساير استان‌هاي کشور ادامه دارد. فارس نوشت: مردم 9 شهرستان استان مرکزي ديروز با شرکت در راهپيمايي مردمي با عنوان «ميثاق با ولايت، حمايت از اقتدار و امنيت کشور» حمايت خود را از آرمان‌هاي انقلاب اعلام کرده و صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند. تجمع مردمي دفاع از اقتدار و امنيت با حضور پرشور مردم همدان با وجود بارش برف و برودت هوا از ميدان امام خميني(ره) تا آرامگاه بوعلي با سخنراني نماينده ولي فقيه در استان همدان برگزار شد و شرکت کنندگان در اين راهپيمايي اقدامات اخير آشوب‌طلبان و عناصر فرصت‌طلب در آتش زدن اماکن عمومي محکوم کردند. راهپيمايي مردم تويسرکان با فرياد «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر آشوبگر» عليه اغتشاشگران و آشوبگران برگزار شد. گيل‌مردان و گيل‌زنان ديار ميرزاکوچک جنگلي هم در محکوميت اقدامات هنجارشکنانه اغتشاشگران و اشرار در حرکتي خودجوش راهپيمايي کردند. مردم اروميه نيز شعار «آذربايجان اوياخدي انقلابا داياخدي» سر دادند و با شعارهاي «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر ضد ولايت فقيه» مخالفت خود را با ايجاد اغتشاش و آشوبگري نشان دادند.
مسير راهپيمايي در تهران
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران از برپايي راهپيمايي محکوميت اغتشاشات اخير در مناطق مختلف استان تهران خبر داد. حجت‌الاسلام سيدمحسن محمودي گفت: مردم استان تهران به منظور محکوم کردن اغتشاشات اخير و حمايت از رهبر معظم انقلاب، در مناطق مختلف استان اقدام به برپايي راهپيمايي مي‌کنند تا بار ديگر پايبندي خود را به نظام مقدس جمهوري اسلامي اعلام کنند. وي زمان و مکان برگزاري راهپيمايي در مناطق مختلف استان تهران را به شرح زير اعلام کرد: رباط کريم: پنجشنبه 30 آبان ساعت 10 صبح از شهرداري تا چهار راه مصلا. قدس: پنجشنبه 30آبان ساعت 10 صبح از ميدان آزادي تا مصلي. اسلامشهر: پنجشنبه 30آبان ساعت 10 صبح از ميدان باغ فيض به سمت خيابان 20 متري امام خميني(ره). پاکدشت: پنجشنبه 30آبان ساعت 10 صبح، تجمع در ميدان آزادگان. فيروزکوه: جمعه يکم آذر پس از نماز جمعه از مقابل مصلي تا امامزاده اسماعيل(ع). قرچک: جمعه يکم آذر پس از اقامه نماز جمعه. شميرانات: جمعه يکم آذر پس از اقامه نماز جمعه. شهرري: جمعه يکم آذر پس از اقامه نماز جمعه از مصلي به سمت ميدان اصلي شهرري. ورامين: شنبه 2 آذر، ساعت 10 صبح از ابتداي شهرک مدرس به سمت خيرآباد و دماوند: شنبه 2 آذر ساعت 10 صبح از ميدان امام تا ميدان 17 شهريور. همچنين راهپيمايي مردم دزفول در راستاي مطالبه‌گري فرامين رهبري و محکوميت اغتشاشگران امروز برگزار خواهد شد.