از یکشنبه هفته آینده انجام می‌شود آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم

وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هفته آینده ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم شروع می‌شود.
براساس این اطلاعیه ثبت نام داوطلبان از روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه آغاز و تا روز شنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت است.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: هر دوره نمایندگی (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی مورد قبول واقع می‌شود. طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل(۶) ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند.
همچنین در این اطلاعیه تاکید شده: «با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن (به شرطی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر باشند) معاف هستند ولی می‌بایست در هنگام ثبت نام کارت معافیت یا مدرکی دال بر معافیت ارائه کنند. در پایان مجدداً یادآور می‌شود؛ مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی به تایید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم رسیده باشد.


دیروز همچنین سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان درباره شرایط نام‌نویسی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان توضیحاتی ارائه کرد.آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفندماه اظهار کرد: هفت عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در نخستین انتخابات میان دوره‌ای این مجلس از دوره پنجم؛ دوم اسفند ماه سال جاری در استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب می‌شوند.
او یادآور شد: سه نفر از این نمایندگان مربوط به استان تهران و چهار نماینده دیگر متعلق به استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی است اما هیچ محدودیتی از نظر تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری وجود ندارد. خاتمی با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور برای زمان نام‌نویسی داوطلبان مجلس خبرگان از ۱۵ تا ۲۱ آذر ادامه داد: داوطلبان باید در آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شوند و صلاحیت آنان تایید شود که تشخیص آن، طبق قانون برعهده شورای نگهبان است. او تاکید کرد: علاوه بر لزوم تایید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تایید اجتهاد داوطلبان در حدی که بتوانند فقاهت رهبری را تشخیص دهند؛ ضروری است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره تغییر شرایط داوطلبان نمایندگی این مجلس گفت: هنوز تغییری در این باره ایجاد نشده است و این تغییرات باید در صحن علنی این مجلس بررسی و مصوب شود که با توجه به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان در دوم اسفند؛ مصوبه مذکور برای این دوره از انتخابات اعمال نمی‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
میلاد کیایی نوازنده، آهنگساز و اولین معلم موسیقی بابک بیات به مناسبت سالمرگ او دل بابک از روزگار گرفته بود از یکشنبه هفته آینده انجام می‌شود آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم گزارش همدلی از شیوع بیماری آنفولانزا در کشور یورش آنفولانزا نگاهی به جوکر تاد فلیپس؛ جوکری که جامعه را به هرج و مرج کشید وزیرصنعت در مجلس از راهکارهای دولت در کنترل بازار برای مقابله با افزایش قیمت‌ها رونمایی کرد راهپیمایی مردم تهران در محکومیت آشوب و آتش زدن اموال عمومی پایداری‌ها بدون توجه به مخالفت‌های شورای هماهنگی برای حوزه انتخابی لاریجانی لیست انتخاباتی بستند؛ سخنگوی وزارت امور خارجه: برای جلوگیری از گسترش آتش اینترنت قطع شد معاون وزیر خارجه: آمریکا تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است توضیحات نماینده وزارت اطلاعات درباره بازداشتی‌ها در اعتراضات اخیر اغلب دستگیرشده‌ها بیکار یا دارای مشاغل کم‌درآمد بودند ابطحی خبر داد؛ روحانی استعفای «وزیر جهاد کشاورزی» را پذیرفت