تجمع بزرگ مردم تهران در میدان انقلاب

آرمان ملي: در پي دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، ظهر دوشنبه (4 آذر 1398) اقشار مختلف مردم تهران به همراه جمع زيادي از مقامات لشکري و کشوري ساعت‌ها قبل از زمان تعيين شده، با برپايي تجمعي در ميدان انقلاب ضمن حمايت از اقتدار و امنيت کشور، تخريب اموال عمومي و مردم در شهرهاي مختلف کشور را محکوم کردند. تهراني‌ها با شعارهاي لبيک يا خامنه‌اي، مرگ بر آمريکا، مرگ بر فتنه‌گر، ما همه باهم هستيم پيرو رهبر هستيم و... انزجار خود را از مواضع خصمانه آمريکا اعلام کردند. همچنين برخي از تجمع کنند‌گان پلا‌کاردهايي با عنوان مسئولان ذوق نکنيد، مخالف گراني‌ها هستيم، به عشق سيدعلي آمده‌ايم، ما دلواپسيم، ما گله‌منديم، چون ما انقلابي هستيم، نه به بي‌کفايتي، به فساد، به خيانت، نه به نفوذ و... در دست داشتند. شرکت کنندگان در تجمع بزرگ مردمي در لبيک به رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) و حمايت از اقتدار و امنيت کشور، با قرائت قطعنامه‌اي مواضع خود را در 6 بند اعلام کردند.
امتي که امام خود را گم کند محکوم به هلاکت است
فرمانده کل سپاه پاسداران در جمع راهپيمايان ديروز تهران گفت: شما مردم از هيچ چيز نگران نباشيد ما سختي‌ها را پشت سر مي‌گذاريم و از فراز دشمنان عبور مي‌کنيم ما مسئولان نظام بايد کمر همت ببنديم در راه پيشرفت و ايمني و رفاه و آزادي شما آنقدر بدويم تا بميريم. سردار حسين سلامي تاکيد کرد: من به نيابت همه شما به مسئولان کشور عرض مي‌کنم ملت آمد و وظيفه خود را انجام داد اکنون نوبت ما مسئولان است که کمربندها را ببنديم ميان مردم حرکت کنيم مشکلات آنها را حل کنيم. مردم ما بزرگ هستند. و ما با شماييم. پيشمرگ و فدايي شما مردميم. جان ناقابل ما هديه‌اي است به شما مردم. سلامي در بخش ديگري از اين سخنراني خطاب به دشمنان گفت: شما ما را در ميدان نبرد تجربه کرديد، سيلي‌هاي محکمي خورديد، نتوانستيد پاسخ هم بدهيد؛ بعضي از اين سيلي‌ها را همه جهان ديده است، برخي را هم نديده است. وي خاطرنشان کرد: منتظر باشيد از خط قرمز ما عبور کنيد، نابودتان مي‌کنيم. سلامي سپس گفت: هرکسي بخواهد به مال و جان و ناموس ملت ما تعرض کند، سخت مجازات خواهد شد؛ آنگونه که همگان عبرت بگيرند. حضور امروز مردم تهران تيرخلاصي به سياست‌هاي تجاوزکارانه و اميدهاي واهي بزرگترين دشمن تاريخ بشر است. وي با اشاره به اين که هر امتي امام خود را گم کند محکوم به هلاکت است و مصيبت مي‌بيند تصريح کرد: ‌شما از حوادث صدر اسلام آمده‌ايد تا اجازه ندهيد آن ماجراهاي غم‌انگيز تکرار شود. ‌اي‌کاش شما در مسجد کوفه بوديد تا امام علي(ع) ضربت نخورد. ‌اي‌کاش شما با امام حسن(ع) بوديد تا در برابر معاويه تنها نماند.‌ اي‌کاش شما بوديد تا امام حسين(ع) در عاشورا تنها نمي‌ماند و اين لبيک‌ها را در آنجا سر مي‌داديد تا فرزندان امام اسير نشوند. وي اظهار کرد: ما نجابت به خرج داديم، مدارا کرديم؛ اما مراقب باشيد صبر ما انتها دارد. به ملت ايران احترام بگذاريد مودب باشيد؛ اگر اين انرژي متراکم آزاد شود، هيچ دشمني در هيچ جاي جهان امنيت نخواهد داشت. سلامي تصريح کرد: ديده‌ايد ما ملت اسلام و ايرانيم. رهبري بزرگ داريم که تا امروز ما را از همه صحنه‌هاي سخت، ايمن عبور داده است. وي در پايان خطاب به حاضرين در اين مراسم گفت: من صميمانه تشکر مي‌کنم، خاک کف پاي همه شما را براي تبرک به صورتم مي‌کشم، پاهايتان را مي‌بوسم، براي همه شما عزت، شادابي و سربلندي خواستارم.
دولت و ملت متفاوت از يکديگر نيستند


سخنگوي دولت در حاشيه اين مراسم و درباره وظيفه دولت در برابر حضور مردم، اظهار داشت: دولت و ملت متفاوت از يکديگر نيستند، بلکه يک مجموعه است و آنچه که مسلم بوده اساس انقلاب اسلامي است. علي ربيعي ادامه داد: دولت‌ها مي‌آيند و مي‌روند، اما اين مردم هستند و انقلابي که پابرجاست. ما وظيفه داريم که دست به دست دهيم تا انقلاب را حفظ کنيم و ان‌شاءا... بتوانيم انقلاب و جامعه را بهبود بخشيم. سخنگوي دولت تصريح کرد: فراز و نشيب‌هاي بسياري پيش روست، اما به اهداف انقلاب دست خواهيم يافت و دشمن به آرزوي خود نخواهد رسيد. وي بيان کرد: دشمن از نارضايتي‌هاي مردم سوءاستفاده کرده و موج‌سواري مي‌کند، وگرنه مردم ما اهل خشونت نيستند و به طورکلي ذات جامعه ما خشونت نيست. ما و مردم کنار هم هستيم تا به حفظ انقلاب بپردازيم و از اهداف آن دفاع کنيم.
خودمان مشکلات کشورمان را حل مي‌کنيم
محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم با حضور در جمع مردم اظهارکرد: پيام راهپيمايي اين است که ما خودمان مشکلات کشورمان را حل مي‌کنيم و نيازمند بيگانگان نيستيم. وي افزود: از مردم به اين علت که مسير خود را از معترضان جدا کردند تشکر مي‌کنم. انتظارم از مردم ايران اين است که ضمن اينکه حقوق خود را پيگيري مي‌کنند به عوامل خارجي اجازه ندهند که از احساسات آنها سوء استفاده کنند.
مداحي حداديان با شعر خواني عليه دولت
در بخشي از اين تجمع سعيد حداديان، شعرخواني کرد و دولت را نشانه گرفت. در بخشي از شعرخواني حداديان آمده بود: ما معترضانيم نه فوج متعرض، با سستي تدبير شما مساله داريم، اين فاجعه از سستي تدبير شما بود، يکبار بگوييد که تقصير شما بود. جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف تهران همزمان با راهپيمايي پرشور مردم تهران که در محکوميت اغتشاشات اخير برگزار شد، با برگزاري تجمعي در ميدان انقلاب نسبت به سياست‌هاي اقتصادي دولت اعتراض کردند.
مروري بر قطعنامه راهپمايان
راهپيمايان تهراني در پايان اجتماع خود با قرائت قطعنامه‌اي مواضع خود را اعلام کردند. فارس نوشت؛ برخي محورهاي قطعنامه پاياني مردم تهران در راهپيمايي امنيت، آرامش و اقتدار کشور به شرح ذيل است: به‌عنوان مطالبه جدّي ملت، بررسي چرايي بي‌تدبيري در شيوه و زمان اجراي مصوبه و ضرورت ريشه‌يابي و شناسايي عناصر دخيل در اين اقدام [سهميه‌بندي بنزين] و پاسخگويي منطقي مسئولان را خواهانيم. مراتب نفرت و انزجار قلبي خود از جنايات نابخشودني دشمنان کينه‌توز اسلام و مسلمين؛ به سرکردگي شيطان بزرگ آمريکا و ايادي زبون داخلي استکبار را اعلام و از دستگاه‌ قضائي محاکمه فوري و اشد مجازات مسببين را خواهانيم. با اعتراض جدي نسبت به بي‌تدبيري صورت گرفته در نحوه و زمان اجراي افزايش نرخ بنزين، اهتمام واقع‌بينانه غيرشعاري در کاستن از آثار تورمي و گراني کالا و خدمات را وظيفه مسئولان مي‌دانيم. اقتصاد مقاومتي، رونق توليد، خاتمه دادن به فرصت‌سوزي سال‌هاي اخير، دل نبستن و چشم اميد نداشتن به مذاکرات بي‌حاصل با بيگانگان و اتکا به توانمندي‌ها مايه مباهات داخلي و نسل جوان متعهد انقلابي را وظيفه ذاتي مسئولان دانسته و هرگونه سهل‌انگاري و بي‌توجهي به آن را محکوم مي‌نماييم. از دولت و شوراي عالي فضاي مجازي تقويت شبکه ملي اطلاعات، راه‌اندازي اينترنت ملّي و محدوديت فعاليت رسانه‌هاي معاند مُخل امنيت و مصلحت کشور را خواهانيم.