سازمان استاندارد کیفیت بنزین را تایید کرد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: آزمایش‌های سازمان ملی استاندارد و سایر سازمان‌های مرتبط و مسئول نشان داده بنزین تولیدی کشور از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارد و نمی‌توان از آن به عنوان عامل آلودگی هوا یاد کرد.
«نیره پیروزبخت» ‌در گفت وگو با ایرنا درباره آلودگی این روزهای هوای پایتخت و کلانشهرها، افزود: آنچه این روزها به تشدید آلودگی هوای پایتخت دامن زده، پدیده وارونگی هواست، هرچند همانطور که بارها اعلام شد، عمده خودروهایی که اکنون در کشور تردد می‌کنند، قدیمی‌اند و چنانچه بنزین باکیفیت دریافت کنند، به آلایندگی خود ادامه خواهند داد.
وی ضمن انتقاد از چگونگی استفاده از خودرو در کشور، گفت: هرچند بخشی از این موضوع به کمبود وسایل حمل و نقل عمومی مربوط می‌شود، اما باید فرهنگ عمومی استفاده از خودرو تغییر کرده و مردم در طول روز زیاد از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.
پیروزبخت افزود:‌ تمهیداتی از نهم آذر ماه جاری اندیشیده شده از جمله تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد، همچنین بهبود شرایط جوی، موجب کاهش سطح آلاینده‌ها در سطح پایتخت شد.


وی همچنین با اشاره به قدیمی بودن عمده کامیون‌های مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل، گفت: تردد این وسایل نقلیه دودزا به‌ ویژه در ساعت‌های شب، موجب تشدید آلودگی شده و پدیده وارونگی هوا بیشتر نمایان خواهد شد.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود:‌ خروج چهار نوع خودرو شامل سه مدل پراید و پژو 405 از خط تولید که به دلایل زیست محیطی و ایمنی و با تصمیم شورای عالی استاندارد اتفاق افتاده، که این امر از میزان آلایندگی‌ها خواهد کاست.
مطابق مصوبه 18 آبان شورای عالی استاندارد، تولید پراید و پژو 405 جی‌ال‌ایکس از خرداد سال 1399 متوقف می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان استاندارد کیفیت بنزین را تایید کرد لاریجانی: شورای هماهنگی سران قوا موقتی است و جایگزین مجلس نخواهد شد بیانیه تروئیکا اروپایی در استقبال از پیوستن دیگر کشورهای اروپا به اینستکس رهبر انقلاب: اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید «بورل» سکان دیپلماسی اتحادیه اروپا را به دست گرفت سازمان برنامه و بودجه: معافیت صد در صدی مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه 99 ادامه دارد امیر قبیله شقایق میرزا کوچک‌ خان همتی دلار 11 هزار تومانی در بودجه 99 را تکذیب کرد رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات حقه را از پزشکان به میزان درآمدشان می‌گیریم مجلس عراق استعفای عبدالمهدی را پذیرفت جهت‌یابی تحولات عراق در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزیدگان نهمین دوره «تندیس فداکاری و ایثار دانشجویی» معرفی می‌شوند اولین فراصندوق کشور رونمایی شد سخنگوی سازمان سنجش خبر داد: ثبت‌نام 34 هزار داوطلب در آزمون دکتری