در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزیدگان نهمین دوره «تندیس فداکاری و ایثار دانشجویی» معرفی می‌شوند

بخش خبری: 30 فرد و گروه برگزیده نهمین دوره «تندیس فداکاری و ایثار دانشجویی» چهارشنبه 20 آذر در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران معرفی می‌شوند.
جمال رحیمیان دبیر آیین اعطای تندیس فداکاری دانشجویی با اشاره به برگزیده شدن 306 گروه و نفر در 8 دوره گذشته افزود:در دوره نهم جایزه ایثار به 12 گروه و 18 فرد فداکار دانشجویی،دوخانواده دانشجوی شهید مدافع حرم و خانواده دانشجویی که با اهداء عضو بعد از مرگ مغزی، جان و سلامت 54 نفر را در کشور هدیه نمودند، تقدیم می‌شود.
وی گفت: از 306 نفربرگزیده 8 دوره گذشته، 266 نفر دانشجوی فداکار و 40 گروه دانشجویی، 224 نفر از دانشگاه دولتی و 82 نفر از دانشگاه‌های غیر دولتی، 167 نفراز دانشگاه‌های استان تهران و 139 نفر از دانشگاه‌های سایر استان‌ها،234 نفر از رشته‌های غیرپزشکی و 32 نفر از رشته‌های پزشکی و 208 نفر مرد و 58 نفر خانم دانشجو بوده‌اند.
رحیمیان افزود: برگزیدگان این رویداد تندیس فداکاری، لوح تقدیری به امضای عالی‌ترین مقام جهاد دانشگاهی وهدیه نقدی دریافت می‌کنند.


دبیر نهمین تندیس فداکاری از وجود دو فعالیت جانبی در مراسم پایانی خبر داد و گفت: بخش اول شامل بر پایی نمایشگاه عکس‌های خبری فعالان رسانه‌ای امدادرسانی به سیلزدگان فروردین‌ماه در شمال و جنوب کشور است و بخش دوم برگزاری نشست‌های علمی است که در پنج دانشکده دانشگاه تهران موضوع‌های مختلف و جنبه‌های متعدد آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی در پایان با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی در این موضوع وقت می‌گذارد تا بتواند در جامعه پرچم علم، ایثار و فداکاری را برافراشته نگه دارد و حرکت دراین مسیر در جامعه شناکردن برخلاف جریان آب است،افزود: اولین دوره اهداء تندیس استانی فداکاری دانشجویان نیز در استان خوزستان برگزار می‌شود و تلاش می‌شود این رویداد فرهنگی جهانی شود.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان استاندارد کیفیت بنزین را تایید کرد لاریجانی: شورای هماهنگی سران قوا موقتی است و جایگزین مجلس نخواهد شد بیانیه تروئیکا اروپایی در استقبال از پیوستن دیگر کشورهای اروپا به اینستکس رهبر انقلاب: اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید «بورل» سکان دیپلماسی اتحادیه اروپا را به دست گرفت سازمان برنامه و بودجه: معافیت صد در صدی مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه 99 ادامه دارد امیر قبیله شقایق میرزا کوچک‌ خان همتی دلار 11 هزار تومانی در بودجه 99 را تکذیب کرد رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات حقه را از پزشکان به میزان درآمدشان می‌گیریم مجلس عراق استعفای عبدالمهدی را پذیرفت جهت‌یابی تحولات عراق در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزیدگان نهمین دوره «تندیس فداکاری و ایثار دانشجویی» معرفی می‌شوند اولین فراصندوق کشور رونمایی شد سخنگوی سازمان سنجش خبر داد: ثبت‌نام 34 هزار داوطلب در آزمون دکتری