همتی دلار 11 هزار تومانی در بودجه 99 را تکذیب کرد

رئیس کل بانک مرکزی اخبار منتشره درمورد تعیین نرخ 11 هزار تومان برای دلار در لایحه بودجه 99را رد کرد.
عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: نظر دولت بر تداوم تعیین نرخ 4200 تومان برای دلار در بودجه سال 99 است و بنای تغییر نرخ ارز کالاهای اساسی را ندارد.
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر درباره قیمت دلار در لایحه بودجه 99، گفت: قیمت دلار برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه 99 همچنان 4 هزار و 200 هزار تومان پیش‌بینی شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت برای سال 99 نیز تصمیم به استفاده از دلار 4200 تومانی برای تامین کالای اساسی دارد؟ توضیح داد: بله؛ تصمیم ما قطعی است زیرا اگر به جای دلار 4200 تومانی از ارز نیمایی استفاده شود، یعنی پذیرفته‌ایم از ابتدای فروردین ماه 99 مرغ و شکر به جای ارز 4200 تومانی با دلار حدود 11 هزار تومانی تامین شود که در این شرایط همه چیز گران خواهد شد، دولت به دنبال مهار تورم است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در لایحه بودجه 99 از کالابرگ الکترونیک که یکی از روش‌های مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه 98 بود، استفاده نمی‌کند، به خانه ملت گفت: درحال حاضر تامین کالاهای اساسی با دلار 4200 تومانی در کشور به رویه‌ای عادی تبدیل شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در یک دوره علیرغم استفاده از ارز 4200 تومانی، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما درحال حاضر این روش مسلط شده است.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان استاندارد کیفیت بنزین را تایید کرد لاریجانی: شورای هماهنگی سران قوا موقتی است و جایگزین مجلس نخواهد شد بیانیه تروئیکا اروپایی در استقبال از پیوستن دیگر کشورهای اروپا به اینستکس رهبر انقلاب: اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید «بورل» سکان دیپلماسی اتحادیه اروپا را به دست گرفت سازمان برنامه و بودجه: معافیت صد در صدی مالیاتی فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه 99 ادامه دارد امیر قبیله شقایق میرزا کوچک‌ خان همتی دلار 11 هزار تومانی در بودجه 99 را تکذیب کرد رئیس سازمان امور مالیاتی: مالیات حقه را از پزشکان به میزان درآمدشان می‌گیریم مجلس عراق استعفای عبدالمهدی را پذیرفت جهت‌یابی تحولات عراق در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزیدگان نهمین دوره «تندیس فداکاری و ایثار دانشجویی» معرفی می‌شوند اولین فراصندوق کشور رونمایی شد سخنگوی سازمان سنجش خبر داد: ثبت‌نام 34 هزار داوطلب در آزمون دکتری