فراخوان برای سرمایه‌گذاری 29‌میلیارد دلاری در امور انسان‌دوستانه

سازمان ملل متحد با همکاری صد‌ها سازمان غیر‌دولتی انساندوستانه، نتیجه بررسی جهانی درباره برنامه‌های خود برای کمک به 109‌میلیون نفر از آسیب‌پذیر‌ترین اقشار درگیر در بحران‌های انسان‌دوستانه در سراسر جهان را ارایه کرد.
«بررسی جهانی انساندوستانه(GHO) 2020» همزمان در پنج شهر رونمایی می‌شود:  ژنو، برلین، بروکسل، لندن و واشنگتن.
از هر 45 انسان روی کره‌زمین یک نفر نیازمند غذا، سر‌پناه، مراقبت‌های درمانی، آموزش‌های فوریتی، حفاظت یا دیگر کمک‌های اساسی است. جامعه انسا‌ندوستانه جهانی آماده کمک بوده و روی تداوم سخاوتمندی جوامع بین‌المللی حساب باز کرده است تا به آنان برای حفظ زندگی‌های بیشتر و تسکین رنج‌های انسانی در بحران‌هایی کمک کنند که 53 کشور از افغانستان تا زامبیا را درگیر ساخته است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به کمک‌کنندگان گفت همه روزه، سازمان ملل متحد و شرکایش کمک‌های نجات‌بخشی به میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارایه‌می‌دهند. از شما می‌خواهم به ما کمک کنید تا به چالش‌های بشر‌دوستانه‌ای پاسخ دهیم که در 2020 پیش‌روی ما


خواهند بود.
نمودار‌های مقایسه‌ای نشان می‌دهند شمار مردم نیازمند در جهان در سال گذشته حدودا یک‌میلیون نفر افزایش یافته است. مهم‌ترین محرک‌های این نیازمندی‌ها جنگ‌های طولانی‌مدت و شدید، رخداد‌های وخیم آب‌وهوایی مرتبط با تغییرات اقلیمی و اقتصاد‌های ناکار‌آمد است. هدف از تنظیم طرح «بررسی جهانی انسان‌دوستانه(GHO)» کمک و حمایت از 109‌میلیون نفر انسان آسیب‌پذیر است. رقم آن در مجموع چیزی حدود 29‌میلیارد دلار آمریکاست.
مارک لوکاک، هماهنگ‌کننده امداد اضطراری می‌گوید حقیقت ناخوشایند آن است که 2020 سالی دشوار برای میلیون‌ها نفر خواهد بود. خبر خوب این است که پاسخگویی انساندوستانه  رو به بهتر شدن است و در رسیدگی به آسیب‌پذیر‌ترین افراد، ازجمله زنان، کودکان و افراد دارای معلولیت سریع‌تر عمل می‌کند.
او  ادامه می‌دهد: «در بحران‌های انسان‌دوستانه همچنان از عزم راسخ مردم برای باز‌سازی زندگی‌ها‌یشان درشگفتم و امید آنان به آینده‌ای بهتر مرا بر سر شوق می‌آورد. امروز ما برای کمک به آنانی که بیش از همه بدان نیاز دارند، طرحی درانداخته‌ایم. اما این طرح تنها هنگامی موثر خواهد بود که هر کس به ایفای نقش خود ادامه دهد. تغییرات اقلیمی، مخاصمه و بی‌ثباتی اقتصادی زندگی میلیون‌ها نفر را به ویرانی کشانده است. باید همه با هم به‌پاخیزیم، با حقایق روبه‌رو شویم و گذشته را
جبران کنیم.
کمک‌کنندگان بین‌المللی هر‌سال مبالغ بیشتری به درخواست‌های درون کارگزاری اختصاص می‌دهند، اما نیاز‌ها همواره جلو‌تر از سرمایه‌ها هستند.
مردم بیشتری در 2019 از شمار پیش‌بینی‌شده، به کمک‌های انسان‌دوستانه  نیاز پیدا کردند، دلیل عمده آن جنگ و حوادث طبیعی بود. کمک‌کنندگان، سخاوتمندانه 16‌میلیارد دلار در پاسخ به درخواست‌های درون کارگزاری در فاصله ژانویه تا نوامبر 2019 را به ثبت رساندند. در 22 کشوری که اطلاعات آنان در دست است، گروه‌های امدادی به 64‌درصد افراد موضوع دریافت کمک از خلال برنامه‌های پاسخگویی انساندوستانه، امدادرسانی  کرده‌اند.