تورج شعبان‌خانی درگذشت اما افسوس تو رو خواستن دیگه دیره

علی نامجو ‪-‬ در این سال‌ها گفت‌وگوهای زیادی با هم داشتیم. همیشه چند باری تکرار می‌کرد که هر وقت گذرت به خیابان ولیعصر افتاد، زنگ بزن و به دیدارم بیا. مرد مهربانی بود. همیشه یاد رفتگان بخش جدانشدنی سخنانش بود.
بیشتر وقت‌ها از دورانی که با حبیب محبیان و سیمین غانم رفته بودند سر کلاس مرتضی حنانه تا آشنایی و هم‌محل بودنش با بابک بیات حرف می‌زد و می‌گفت قدر بزرگان‌مان را ندانسته‌ایم.
یک ماه قبل که با هم تلفنی حرف می‌زدیم خبر جالبی داد. گفت برای راه‌اندازی موسسه‌ای که کارش کشف استعدادهای تازه درزمینه موسیقی است، دارد تلاش می‌کند. حتی دعوتم کرده بود به او و دوستانش درزمینه خبررسانی این اتفاق کمک کنم.
بارها و بارها از آدمک و ماجرای خوانندگی فریدون فروغی و آثاری که برای مازیار و خشایار اعتمادی و دیگران ساخته بود، با هم حرف زده بودیم. هیچ وقت حتی وقتی عصبانی هم می‌شد، صدایش را بلند نمی‌کرد.


تورج شعبان‌خانی یکی از آن ستاره‌های پرفروغ عالم هنر در ایران بود که بعد از انقلاب همچون بسیاری دیگر قدرش دانسته نشد. بیمار بود و ظاهراً سال‌ها با مشکلات ریوی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. تصمیم داشتم بعد از بازگشتش از همدان به دیدارش بروم تا گفت‌وگویی مفصل درباره مسترکلاسش در آن شهر و اینکه تاسیس آن موسسه استعدادیابی به چه نتیجه‌ای رسید، با هم داشته باشیم.
تورج شعبان‌خانی اما دیروز ظهر از میان ما رفت؛ درست مثل خیلی از آدم‌های تاثیرگذار و مهم دیگری که در این سال‌ها یکی‌یکی از میان ‌ما رفتند و اغلب با رفتنشان شروع کردیم به سردادن شیون و تکرار جمله «خیلی حیف شد».
اگر می‌ماند بهمن‌ماه امسال هفتادمین سال زندگی را تجربه می‌کرد اما شاید به تعبیر خیلی‌ها مدت‌ها بود که زندگی کردن را از یاد برده بود. خالق بهار بهار الآن کنار خواننده‌اش نشسته است.
او احتمالاً الآن دارد از این روزهای جامعه ایران با ناصر عبداللهی حرف می‌زند و اغلب ما که به حضور این آدم‌ها در کنارمان تا وقتی زنده‌اند، خیلی زود عادت می‌کنیم حالا دوست داریم برای سفر کردنشان گریه کنیم اما افسوس تو رو خواستن دیگه دیره/ اما افسوس با نخواستن دلم آروم نمی‌گیره.
سایر اخبار این روزنامه
خشایار اعتمادی به همدلی درباره خاطراتش با تورج شعبان‌خانی و دلیل خداحافظی‌اش با موسیقی می‌گوید پروانه سلحشوری در میان اعتراض تعدادی از نمایندگان، در نطق اضطراری: من نماینده ملت هستم باید حرف آنها را بزنم یک سال از مرگ احمدرضا دالوند گذشت «دال بزرگ» بدون تاریخ مصرف یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «همدلی»: اصلاح‌طلبان از «ناسازگاری‌های شناختی» رنج می‌برند گزارش میدانی «همدلی» از کودکان و نوجوانانی که سهم‌شان از زندگی زباله‌گردی و هم‌نشینی با پسماندهای شهری است ارزیابی «همدلی» از سند دخل و خرج99 با مقتضیات نامعلوم فروش نفت، افزایش درآمدهای مالیاتی و سهم شرکت‌های دولتی عادل جهان‌آرای آقای روحانی فارسی سخن می‌گوید! تورج شعبان‌خانی درگذشت اما افسوس تو رو خواستن دیگه دیره شکل‌گیری رانت و فساد مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری تهران: فقط ۱۴ درصد کودکان خیابانی، ایرانی‌اند شهرام ناظری امسال در قونیه کنسرت برگزار نمی‌کند