مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری تهران: فقط ۱۴ درصد کودکان خیابانی، ایرانی‌اند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: از کل ۳۸۱ کودک خیابانی که جمع‌آوری شدند، فقط ۱۴ درصد ایرانی بودند. «فرزانه مروستی» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره بازدید از منازل کودکان کارِ شناسایی شده گفت:
در فاز اول در خصوص کودکان اتباع، اداره کل اتباع وزارت کشور رایزنی‌های خوبی با سفارت افغانستان انجام داد و صحبت‌هایی با سفیر افغانستان در این زمینه شد و اتفاقات خوبی در آن زمان شکل گرفت. در حال حاضر نیز بررسی وضعیت و بازدید از منازل بچه‌هایی که در فاز اول جذب و شناسایی شدند، انجام می‌شود و خدمات به ۳۸۱ بچه‌ای که برایشان پرونده تشکیل شده است، ارائه می‌شود. البته یکسری کودک تبعه تنها هستند که همچنان در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند. وی ادامه داد: این کودکان اتباعی هستند که متاسفانه طی دو الی سه سال اخیر به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند و در واقع سرپرستی که مدارک شناسایی آن دال بر اثبات نسب فرد با کودک باشد، وجود نداشته و بهزیستی طبق قوانین از تحویل این کودکان جلوگیری می‌کند و البته رایزنی‌های بین‌المللی در خصوص تعیین تکلیف این کودکان در حال انجام است. متاسفانه تعدادی از این کودکان مدارک هویتی به همراه ندارند و باید حتما یک تصمیم حقوقی در خصوص این کودکان گرفته شود تا ان‌شاءالله به خانواده‌هایشان بازگردانده شوند. مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران درباره مغایرت آمارهای ارائه شده از سوی استانداری و فرمانداری در خصوص کودکان خیابانی جمع‌آوری شده گفت: تعداد کودکان خیابانی ایرانی در فاز اول اطلاعات ما نشان داد که بسیار کم هستند. از کل ۳۸۱ کودک خیابانی ۱۴ درصد ایرانی و ۸۶ درصد اتباع بیگانه بودند. آمارهای منتشر شده از سوی استانداری براساس اطلاعات کودکانی است که برای آنها پرونده تشکیل شده است، در حالی‌که فرمانداری تهران آمار کل کودکانی که در این طرح به آنها مشاوره داده شده است، اعم از اینکه جذب نشده باشند یا جذب شده و برای آنها پرونده تشکیل شده باشند، را اعلام کرده‌است.
وی همچنین درباره تحت پوشش قرار گرفتن خانواده‌های کودکان خیابانی ایرانی توسط سازمان‌های حمایت‌گر مانند کمیته امداد و بهزیستی گفت: تنها ۱۴ درصد از کودکان خیابانی ایرانی هستند و قطعا برنامه‌ریزی برای ۱۴ درصد کار پیچیده‌ای نیست.
سایر اخبار این روزنامه
خشایار اعتمادی به همدلی درباره خاطراتش با تورج شعبان‌خانی و دلیل خداحافظی‌اش با موسیقی می‌گوید پروانه سلحشوری در میان اعتراض تعدادی از نمایندگان، در نطق اضطراری: من نماینده ملت هستم باید حرف آنها را بزنم یک سال از مرگ احمدرضا دالوند گذشت «دال بزرگ» بدون تاریخ مصرف یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «همدلی»: اصلاح‌طلبان از «ناسازگاری‌های شناختی» رنج می‌برند گزارش میدانی «همدلی» از کودکان و نوجوانانی که سهم‌شان از زندگی زباله‌گردی و هم‌نشینی با پسماندهای شهری است ارزیابی «همدلی» از سند دخل و خرج99 با مقتضیات نامعلوم فروش نفت، افزایش درآمدهای مالیاتی و سهم شرکت‌های دولتی عادل جهان‌آرای آقای روحانی فارسی سخن می‌گوید! تورج شعبان‌خانی درگذشت اما افسوس تو رو خواستن دیگه دیره شکل‌گیری رانت و فساد مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری تهران: فقط ۱۴ درصد کودکان خیابانی، ایرانی‌اند شهرام ناظری امسال در قونیه کنسرت برگزار نمی‌کند