معاون اول رئیس‏جمهوری: تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و کلان‏شهرها ضروری است

معاون اول رئیس‏جمهوری با اشاره به افزایش استفاده شهروندان از وسایل حمل‏ونقل عمومی در شهرهای بزرگ، بر ضرورت تامین و تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی تهران و کلان‏شهرهای کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‏رسانی معاون اول رئیس‏جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل‏ونقل عمومی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای تامین خودروهای جمعی در شهرهای بزرگ، تاکید کرد: ضرورت دارد همه دستگاه‏های ذی‏ربط برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد در خصوص تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید برای تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی تهران و ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای سایر کلان‏شهرها اقدامات لازم را انجام دهند. وی تصریح کرد: دولت منابع مالی لازم برای نوسازی اتوبوس‏های فعلی تهران و شهرهای بزرگ را تامین می‏کند و باید بلافاصله کار بازسازی و نوسازی این اتوبوس‏ها آغاز شود. معاون اول رئیس‏جمهوری با بیان اینکه حدود ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای تهیه ۶۳۰ واگن برای رفع نیاز مترو تهران تامین شده است، گفت: دولت از شهرداری تهران و شرکت‏های سازنده واگن و وزارت کشور می‏خواهد در اسرع وقت نسبت به ساخت واگن‏ها و تحویل به متروی تهران اقدام کنند.
وی افزود: حمایت از شرکت‏های خودروسازی و واگن‏سازی علاوه بر راه‏اندازی مجدد خطوط تولید موجب اشتغال‏زایی از یکسو و کمک به افزایش رفاه مردم از سوی دیگر می‏شود. در این جلسه محسن هاشمی‏رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی ناوگان حمل‏ونقل عمومی تهران و افزایش تمایل مردم برای استفاده از مترو و اتوبوس، خواستار توجه جدی‏تر دولت برای تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی کلان‏شهر تهران شد.
همچنین شهردار تهران با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی استفاده از وسایل حمل‏ونقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین، گزارشی از وضعیت ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و ضرورت تجهیز و نوسازی آن در جهت خدمت بهتر به شهروندان ارائه داد.


همچنین معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گزارش دیگری به وضعیت حمل‏ونقل عمومی در کلان‏شهرها پرداخت و اجرای مصوبه شورای اقتصاد برای تامین ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید را ضروری خواند. در این جلسه که وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، شهردار و رئیس شورای شهر تهران و برخی مدیران شرکت‏های خودروساز حضور داشتند، مقرر شد بانک مرکزی و سازمان برنامه‏و‏بودجه ظرف یک هفته اقدامات لازم را برای تامین منابع مورد‏نیاز برای ساخت ۶ هزار دستگاه اتوبوس جدید به منظور واگذاری به شهرداری تهران و سایر کلان‏شهرها انجام دهند و نتیجه را گزارش کنند.
در این جلسه مقرر شد با توجه به تامین منابع مالی و امضای تفاهم‏نامه‏های لازم میان دستگاه‏های ذی‏ربط، ‏بازسازی و نوسازی هزار دستگاه اتوبوس در پایتخت آغاز شود و این برنامه در سایر شهرها نیز دنبال شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهر‌سازی: طرح مسکن ملی برای قشر متوسط به پایین نیست در حسرت یک سقف! علیرضا صدقی یک فاجعه با طرح «ما» و «آن‌ها» «ابتکار» چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس را بررسی می‌کند شورای ضد همکاری آیا طرح جدید شهرداری پایتخت می‌تواند رفتارهای موتورسواران را ساماندهی کند؟ اما و اگرهای «موتورسوار خوب» «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته آینده را مرور می‌کند رنگی از طبیعت بر بوم هنر بر‏اساس قانون‌های توسعه کشور، دولت‌ها‏ موظف به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستند مخالفان دیروز مردم، مخالفان امروز دولت لیگ قهرمانان برای شاگردان کالدرون بعد از دربی آغاز می‌شود زمستان سخت در انتظار پرسپولیس آیات یزدی و مصباح برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند شیخین در سودای خبرگان رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: هیچ چیزی از مردم مخفی نماند تذکر آیت‌الله جنتی به هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها با دقت عمل کنند معاون اول رئیس‏جمهوری: تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و کلان‏شهرها ضروری است گزارش قاطع گوترش و سکوت عربستان امیر سیاری: ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است