امیر سیاری: ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است

امیر دریادار سیاری با مقایسه وضعیت نیروهای مسلح ما نسبت به پیش از انقلاب گفت: اگر بخواهیم به اهم تفاوت‏های ارتش نسبت به دوران پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی بپردازیم بایستی مهم‏ترین دستاوردهای آن را خروج مستشاران نظامی، خوداتکایی در حوزه تجهیزات بدانیم.
به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‏کننده ارتش، در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و در جمع خبرنگاران، خوداتکایی در زمینه تجهیزات را از مهم‏ترین دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی دانست و ادامه داد: از ابتدای انقلاب تمام تلاش‌ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تجهیزات در این راستا بوده است که روی پای خود بایستیم.
امیر دریادار سیاری گفت: با توجه به اینکه ما به دنبال ارتقای توان بازدارندگی کشور هستیم و باید توان دفاعی را بالا ببریم، یکی از مولفه‏هایی که در ارتقای توان دفاعی کشور اثر دارد نیروی انسانی است.
وی افزود: متغیری که روی انسان تاثیر می‌گذارد مسائل فرهنگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسائل فرهنگی برای ارتقای توان دفاعی کشور به آن اهمیت می‏دهد.


معاون هماهنگ‏کننده ارتش افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، مسائل مربوط به فعالیت‏های فرهنگی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که ابعاد مختلفی را به خود اختصاص می‏دهد را مطرح کردیم و همچنین در زمینه کمبودها هم مسائلی عنوان شد.
رئیس ستاد ارتش گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی موجود در سطح کشور یک تکلیف و وظیفه‌ای هم نسبت به پشتیبانی ارتش دارند که ما در کمیسیون مطرح کردیم. مثلاً در فضای مجازی، موضوعات هنری، ارزشی، فرهنگی، فیلم و سریال که لازم است نقش و جایگاه ارتش در این حوزه‌ها به‌خوبی دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می‏سازیم، افزود: با توجه به همت، غیرت، توان ایثارگری و از‏خود‏گذشتگی و مقاومت و مدیریت و عشق و علاقه‏ای که در جوانان و متخصصان و فرماندهان ما وجود دارد توانسته‌ایم با همین اعتبارات کم، کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن‏ترین و پیچیده‏ترین تجهیزات دفاعی در حوزه‏های مختلف اعم از زمین، دریا، زیر سطح و هوا شامل انواع ناوهای موشک‏انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های کلاس سبک و نیمه‏سنگین، جنگنده‌ها و انواع تانک‌ها و موشک‌ها و رادارها و اژدرها دست پیدا کنیم.
امیر دریادار سیاری اذعان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار، روحیه جهادی و تجارب هشت‏سال دفاع مقدس پر کرده، ولی لازم است مسئولان کشور از جمله نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با جدیت و توجه ویژه به امنیت کشور برای تقویت نیروهای مسلح از جمله ارتش حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهر‌سازی: طرح مسکن ملی برای قشر متوسط به پایین نیست در حسرت یک سقف! علیرضا صدقی یک فاجعه با طرح «ما» و «آن‌ها» «ابتکار» چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس را بررسی می‌کند شورای ضد همکاری آیا طرح جدید شهرداری پایتخت می‌تواند رفتارهای موتورسواران را ساماندهی کند؟ اما و اگرهای «موتورسوار خوب» «ابتکار» برخی از نمایشگاه‌های هنری هفته آینده را مرور می‌کند رنگی از طبیعت بر بوم هنر بر‏اساس قانون‌های توسعه کشور، دولت‌ها‏ موظف به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستند مخالفان دیروز مردم، مخالفان امروز دولت لیگ قهرمانان برای شاگردان کالدرون بعد از دربی آغاز می‌شود زمستان سخت در انتظار پرسپولیس آیات یزدی و مصباح برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند شیخین در سودای خبرگان رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: هیچ چیزی از مردم مخفی نماند تذکر آیت‌الله جنتی به هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها با دقت عمل کنند معاون اول رئیس‏جمهوری: تجهیز ناوگان حمل‏ونقل عمومی پایتخت و کلان‏شهرها ضروری است گزارش قاطع گوترش و سکوت عربستان امیر سیاری: ارتش خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار و روحیه جهادی پر کرده است