درباره رایزنی اصلاح طلبان

علی نظری‪-‬ خبرها حاکی از آن است که بار دیگر چهره های اصلاح طلب و بعضا مسئول این جناح در آستانه انتخابات مجلس یازدهم به سراغ اعضای شورای نگهبان رفته اند و با آنها به گفتگو می پردازند بلکه از طریق رایزنی ها مانع ردصلاحیت‌های نامزدهای اصلاح‌طلب شوند .
این نخستین باری نیست که اصلاح طلبان به رایزنی با شورای نگهبان مشغولند چندین بار
این اتفاق رخ داده است در همین مجلس پیشین نیز شاهد این گفتگوها بودیم هرچند نتایج تایید صلاحیت‌های آن سال، بیانگر این بود که گفتگوها آنچنان نتیجه خاصی نداشته است. اکنون پرسش اینجاست که آیا در شرایط فعلی می توان به این گفتگوها امیدی داشت؟
معتقدم شورای نگهبان طی دو دهه گذشته


به ویژه بعد از انتخابات مجلس ششم به این طرف، در روند تایید صلاحیت‌های نمایندگی کاندیدای شورای اسلامی روش خاصی را در پیش گرفته است.
در انتخابات مجلس هفتم بسیاری از کاندیداهای اصلاح طلب و بسیاری از نماینده‌های مجلس ششم ردصلاحیت شدند و فرصت شرکت در انتخابات را نداشتند. برای همین اصلاح طلبان امروز این نیاز را احساس می کنند تا به تعامل با این نهاد بپردازند .
در مورد دور جدید مذاکرات اصلاح طلبان با شورای نگهبان باید بگویم، رایزنی در چنین شرایطی فایده‌ای ندارد. معتقدم در انتخابات مجلس یازدهم با ردصلاحیت‌ها نیز روبه‌رو می‌شویم. در انتخابات مجلس دهم هم که شاهد بودیم ما در تهران ناچار شدیم بعد از ردصلاحیت‌ها برای تشکیل لیست فراخوان بزنیم و یک لیست ناشناس را در مقابل
ژنرال های اصولگرا بگذاریم. البته نباید امیدها را از دست داد.