باید اصلاحات شجاعانه‌ای در مجلس انجام شود


مجید انصاری، از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز و فعال اصلاح‌طلبی که این روزها بسیاری احتمال می‌دهند سرلیست این جریان سیاسی در انتخابات پیش رو باشد، در گفت‌وگویی با بیان این اعتقاد که مجلس دچار آسیب‌های بسیاری شده ‌و نهادهای موازی به تضعیف مجلس پرداخته‌اند، انجام اصلاحات شجاعانه در مجلس را یکی از مقدمات ضروری بازگرداندن روح اعتماد و امید به جامعه و حل مسائل کشور دانست.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  در گفت‌و‌گو با تابناک، با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری انتخاباتی پرشور در اسفندماه سال جاری، این موضوع را مستلزم ایجاد پیش زمینه‌هایی از سوی مجریان و ناظران بر انتخابات خواند. او با بیان اینکه اصولگرایان از جهت تأیید صلاحیت همیشه خاطرشان جمع بوده و از ماه‌ها و گاهی هم سال‌ها قبل از انتخابات این فرصت را دارند و داشته‌اند که روی پیدا کردن کاندیداهای مدنظر خودشان برای حوزه‌های مختلف به خصوص کلانشهرها وارد عمل شوند، گفت: اصلاح‌طلبان در ادوار مختلف و همچنین این دوره در یک بلاتکلیفی و ابهام نسبت به تأیید صلاحیت‌ها به سر می‌برند. همین وضعیت موجب شده تا جمع بسیاری از کسانی که توانایی بالایی برای حضور در مجلس و نقش‌آفرینی داشتند، ترجیح بدهند اصلاً وارد صحنه نشوند، چون در گذشته بارها رد صلاحیت شده‌اند و احساس می‌کنند بیش از این نباید چوب حراج به اعتبار سیاسی و اجتماعی‌شان بزنند.
انصاری در عین حال یادآوری کرد: به نظر من، فضای انتخابات اگر بخواهد فضای جلب مشارکت حداکثری مردم در نقاط مختلف کشور باشد، همین الان هم خیلی دیر شده است. پس هر چه سریع‌تر باید عوامل تردید و ناامیدی با اقدامات عملی نه شعارهای مبهم تبدیل به فضای امیدواری و نشاط بشود.


او سپس تصریح کرد: مسائل مختلف اقتضا می‌کند که همه ما مسئولانه در رابطه با انتخابات ورود پیدا کرده و سعی کنیم فضای انتخاباتی را به گونه‌ای پیش ببریم که مردم مجدداً بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند. البته بخش زیادی از این موضوع به صحت عمل مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات مجلس مربوط می‌شود و نقش رسانه‌ها هم در این وسط نقش کلیدی است که بتوانند فضا را باز کنند و دو ماه مانده به انتخابات فضای بیان دیده‌گاها را مطرح تا مردم را به امر انتخابات مشتاق کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این روند منوط به این است که افرادی باشند که صحنه رقابت را گرم کنند، چون عدم تأیید صلاحیت چهره‌های مورد وثوق مردم سبب شکل‌گیری یک مسابقه ناعادلانه‌ای شده و منجر می‌شود تا احزاب و جریانات سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان از ورود به عرصه انتخابات خودداری کنند.