رویای فتح سنگر به سنگر!

آرمان ملي– مطهره شفيعي: «اکثر 77 تن از مدعيان اصلاحات که اخيرا با صدور يک بيانيه وطن فروشانه از اراذل و اوباش اجاره‌اي حمايت کرده بودند به دادگاه احضار شده و تحت بازجويي قرار گرفته‌اند و تنها برخي از اين 77 نفر که از اصلاح‌طلبان فراري و پناهنده به کشورهاي خارجي بوده‌اند در شمار احضارشدگان نيستند» اين روزهاي دلواپسان صرف انتشار چنين مطالب تاييد رسمي نشده مي‌شود.
فتح با ابزار تخريب
درآستانه هر انتخاباتي چراغ تخريب دلواپسان روشن مي‌شود و اما نکته قابل تامل آن است که برنامه‌هايشان براي برهم زدن آرامش جامعه و به ادعاي خودشان کاهش آراي اصلاح‌طلبان کهنه و نخ‌نما شده است. اصولگرايان دلواپس در آخرين انتخابات‌هاي رياست جمهوري، مجلس و شوراي شهر تهران مجبور به ترک کرسي‌هاي قدرت شدند، بنابراين از هر مسيري سعي در تيره و تار کردن فضاي انتخابات مجلس دارند که در اسفندماه برگزار خواهد شد. ظاهرا اصولگرايان براي تصاحب کرسي‌هاي انتخاباتي برنامه‌اي بيش از انتخابات مجلس دارند چنانکه حسين ا...کرم رئيس شوراي هماهنگي حزب‌ا... در 13 آذر مي‌گويد:«هدف شوراي هماهنگي حزب‌ا... و نيروهاي حزب‌اللهي شوراي شهر است چرا که در آنجا مي‌توانند خدمت‌رساني مشخص‌تري داشته باشند و چالش‌ها را ببينند و مرتفع کنند. هدف شوراي هماهنگي حزب‌ا...اول سطح جامعه است و بعد شوراي شهر».
آنچه در آستانه مجلس دهم مدعي شدند


گام تکراري دلواپسان اصولگرا و نه طيف ميانه‌روي اين جريان سياسي، دروغ پردازي و القاي ناکارآمدي اصلاح‌طلبان و پاکدست نبودن آنهاست. آنها در ماه‌ها و روزهاي منتهي به هر انتخابات براي پيشي گرفتن از رقيب شايعاتي را مطرح مي‌کنند مانند دي 93 که رسانه‌هاي دلواپس ضمن انتشار اظهارات سخنگوي شوراي نگهبان درباره انتخابات آينده مجلس، به دولت درباره «نفوذ اصلاح‌طلبان» و برنامه آنها براي انتخابات آينده مجلس هشدار دادند. کيهان در تيتر يک خود از قول سخنگوي شوراي نگهبان نوشته ‌است: «عوامل فتنه 88 اجازه حضور در انتخابات را ندارند» يا در 12 اسفند94 نوشت: «برخي از نمايندگان کردستان و کرمانشاه: اصلاح‌طلب نيستيم» يا 27 دي 93 خبرگزاري فارس گزارشي با تيتر «راز حمله اصلاح‌طلبان به «نظارت» شوراي نگهبان چيست؟» منتشر کرد. دو روز بعد اين خبرگزاري متني را با تيتر «گزارش فارس از رويارويي اصلاح‌طلبان با قانون/ تحصن و استعفا؛ آخرين تلاش اصلاحات براي مقابله با قانون» منتشر کرد.
آنچه در آستانه مجلس يازدهم مدعي مي‌شوند
برنامه‌هاي طيف دلواپس براي ممانعت از حضور اصلاح‌طلبان در مجلس تکراري است. اکنون با توجه به رويکرد آنها در آستانه مجلس دهم که در بالا ارائه شد، به مقايسه آنها با برنامه‌هايشان براي انتخابات مجلس يازدهم پرداخته مي‌شود. در آن برهه اين دلواپسان مدعي رويارويي اصلاح‌طلبان با قانون بودند اما اکنون خودشان به واضح‌ترين شکل ممکن به بي‌قانوني و عدول از قانون مشغول هستند. اکنون درآستانه انتخابات مجلس يازدهم که اصلاح‌طلبان ارتباط خوبي با شوراي نگهبان دارند ازموضعي ديگر به اين موضوع پرداختند و اين بار کيهان به ميدان آمد و نوشت: «روز گذشته يکي از اخباري که مورد توجه رسانه‌هاي داخلي قرار گرفت، گمانه‌زني‌هاي انتخاباتي درخصوص رفت‌ و آمد اصلاح‌طلبان به شوراي نگهبان بود. گفتني آنکه رسانه‌هاي اصلاح‌طلب به‌طور ويژه به اين موضوع پرداختند. مساله فشار به شوراي نگهبان و نظارت استصوابي به حدي براي اصلاح‌طلبان ضريب و اهميت دارد که بعد از چانه‌زني و جلسه با شوراي نگهبان، در فضاي رسانه‌اي به مصاحبه پرداخته و پروژه «فشار به شوراي نگهبان» و «شرط‌گذاري» را دنبال مي‌کنند.» آنچه رسانه دلواپس منتشر کرده نشان دهنده هراس از فرمول «گفت‌وگو و تعامل براي حل مشکلات» است که شوراي نگهبان هم با لحاظ مرز بي‌طرفي به اصلاح‌طلبان فرصت بيان دغدغه‌هايشان را داد. راهکار ديگر دلواپسان ايجاد چالش تقابل اصلاح‌طلبان با مردم و نهادهاي مختلف کشور است. خبرگزاري فارس چندي قبل بيانيه‌اي به نام 46 اصلاح‌طلب با ادعاي اعلام برائت آنها از امضاي نامه 77 نفره منتشر کرد که حتي اصلاح‌طلبان شکايت کردند. کيهان هم ديروز نوشت: «اکثر 77 تن از مدعيان اصلاحات که اخيراً با صدور يک بيانيه وطن‌فروشانه از اراذل و اوباش اجاره‌اي حمايت کرده بودند به دادگاه احضار شده و تحت بازجويي قرار گرفته‌اند و تنها برخي از اين 77 نفر که از اصلاح‌طلبان فراري و پناهنده به کشورهاي خارجي بوده‌اند در شمار احضارشدگان نيستند. گزارشي که به کيهان رسيده حاکي است، برخلاف آنچه مطرح شده، تهيه‌کننده آن بيانيه تاجزاده نبوده است بلکه بيانيه را يک اصلاح‌طلب فراري مقيم اروپا نوشته و از طريق واتساپ براي يکي از آن 77 نفر ارسال کرده بود» که‌اين مطلب فعلا در حد يک ادعاست.