صالحی امیری: انتظارات از المپیکی‌ها را بالا نبریم

سرویس ورزشی جوان آنلاین: المپیک ۲۰۲۰ در حالی از اوایل مرداد سال آینده در توکیو آغاز می‌شود که در هفت ماه مانده به المپیک، تلاش ورزشکاران کشورمان برای کسب سهمیه المپیک به اوج رسیده است تا کاروان ایران در المپیک سال آینده عملکردی درخشان‌تر نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشد. در چنین روز هایی، اما به نظر می‌رسد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به عنوان دو متولی اصلی ورزش کشورمان، دو رویکرد متفاوت را در بیان انتظارات‌شان از المپیکی‌ها در پیش گرفته‌اند.
در حالی وزیر ورزش در جلساتش با فدراسیون‌ها بدون توجه به وضعیت سخت ورزشکاران در اردو‌های آماده‌سازی، از آن‌ها قول مدال‌ها می‌گیرد که در سوی دیگر رئیس کمیته ملی المپیک همواره بر کاهش مطالبات و انتظارات از کاروان ایران در توکیو تأکید دارد. نمونه چنین رویکرد‌های مختلفی را در دو روز اخیر به خوبی می‌توان در ورزش کشور مشاهده کرد.
وزیر ورزش در حالی عصر دو شنبه با ملی‌پوشان تیم فوتبال امید دیدار و سری به تمرین شاگردان حمید استیلی زد که او در این بازدید در صحبت‌هایی عجیب مدعی شد که تیم فوتبال باید حتما به المپیک صعود کند: «با توجه به گزارشاتی که دریافت می‌شود و همچنین اظهار نظر‌های کارشناسی که انجام می‌شود مثل صحبت‌هایی که الان با آقایان پروین و کلانی و زرینچه داشتم، با توجه به امیدواری بزرگان فوتبال، فکر می‌کنم که این تیم باید حتماً به المپیک برود و حتما بدرخشد.» انتظار وزیر از فوتبال در شرایطی است که امید‌های کشورمان در دوره‌های گذشته با مربیان و بازیکنان بزرگ‌تر ۴۴ سال است، پشت دروازه صعود به المپیک مانده‌اند و با توجه به شرایط عجیبی که امید‌های فوتبال در دوره اخیر با توجه به تغییرات زیاد در زمینه کادر فنی داشته‌اند، خیلی‌ها شانس صعود فوتبال به المپیک را کم می‌دانند، چه برسد اینکه روی درخشش این تیم در رقابت‌های المپیک حساب کنند!
رویکرد بالا بردن انتظارات از سوی وزیر ورزش در شرایطی است که رئیس کمیته ملی المپیک در نقطه مقابل سلطانی‌فر حرکت می‌کند. رضا صالحی امیری دیروز در حاشیه نشست کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک خواستار کاهش انتظارات و مطالبات از کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ شد: «پیش‌بینی می‌کنیم که سهمیه‌های ایران در المپیک توکیو از دوره‌های قبل بیشتر شود، ولی از رسانه‌ها تقاضا دارم مطالبات مردم را افزایش ندهید، باید با واقعیت‌ها صحبت کنیم، از شرایط وزنه‌برداری و سهراب مرادی خبر دارید، از شرایط کشتی خبر دارید که چگونه است و به همین خاطر در بعضی از رشته‌ها با محدودیت سهمیه روبه‌رو هستیم و در چنین شرایطی باید خودمان را با واقعیت‌ها تطابق بدهیم و نباید در مطالبات بدمیم.»