شراکت آرامکوی سعودی در غارت امریکایی نفت سوریه

سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری معارض «دیرالزور-۲۴» شرکت نفتی «آرامکو»‌ی عربستان سعودی قصد دارد «از میادین و چاه‌های نفتی دیرالزور سوریه بهره‌برداری کند.» بر اساس این گزارش «اقدامات عملی آرامکو در این زمینه، اجرایی شده است و یک هیئت رسمی از سوی این شرکت وارد میدان نفتی العمر شده است.» عملیات بهره‌داری «از طریق قرارداد‌هایی صورت خواهد گرفت که آرامکو با دولت امریکا منعقد خواهد کرد؛ دولتی که نیروهایش بر اکثر میادین نفتی و گازی در شمال شرق سوریه تسلط دارند.»
در همین ارتباط، منابع محلی حاضر در سوریه از اقدامات جدید ایالات متحده امریکا به همراه مصر و عربستان برای غارت نفت سوریه خبر دادند. این منابع که نخواستند نام‌شان فاش شود، به خبرگزاری آناتولی گفته‌اند که ۱۵ مهندس مصری و سعودی روز دوشنبه وارد میدان نفتی «العمر» شدند. این میدان نفتی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه قرار دارد. شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» این میدان را به همراه امریکا در اشغال خود دارند.
منابع مذکور تأکید کردند که این مهندسان شامگاه جمعه گذشته با بالگرد‌های امریکایی وارد این منطقه از سوریه شده بودند.
مأموریت این مهندسان و تکنسین‌ها، بازسازی میدانی نفتی، افزایش تولید نفت در آن و آموزش کارکنان آن است. این در حالی است که کُرد‌های حاضر در میدان العمر هفته گذشته گفته بودند که به چند تکنسین برای فعالیت در این میدان نیازمند هستند.


میدان العمر بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه است. تولید نفت در این میدان پیش از جنگ علیه سوریه در سال ۲۰۱۱، حدود ۲۷ هزار بشکه در روز بود.
رزمایش روسیه و سوریه در مدیترانه
نیروی دریایی روسیه به همراه نیروی دریایی سوریه، رزمایش مشترک خود را در دریای مدیترانه آغاز کردند.
به گزارش فارس، رئیس مرکز پایگاه دریایی روسیه در «طرطوس» سوریه در جمع خبرنگاران گفت که «انتخاب بندرگاه طرطوس به عنوان محلی برای رزمایش، اتفاقی نیست.»
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول روس گزارش داد که علت انتخاب، این بوده که «کشتی‌های جنگی روسیه در نزدیکی سواحل سوریه، نقشی مهم در مبارزه با تروریسم بین‌المللی دارند.»
وی تأکید کرد که موشک‌های «کالیبر» روس چندین بار (از همین جا) مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار دادند.