وریا؛ کاپیتان دوست داشتنی استقلال

شهاب اخلاقی


وقتی در ابتدای فصل نام وریا غفوری به عنوان کاپیتان استقلال اعلام شد، خیلی‌ها که در حال حاضر عکس پروفایل‌شان را به چهره شماره 21 آبی‌های پایتخت تغییر داده‌اند، منتقد این انتخاب بودند. آنها وریا را دارای شخصیت لازم برای رهبری استقلال در داخل مستطیل سبز نمی‌دانستند و سبقه و سابقه‌اش را هم کافی نمی‌پنداشتند.


فصل برای استقلال با دردسرهای زیادی شروع شد و به نظر می‌رسید تیم در داخل زمین بزرگ‌تر ندارد اما بعد از چند هفته همه نظرها عوض شد. وریا موفق شد ظرف چند هفته نگاه‌های انتقادآمیز به خودش را با نوشته‌های تحسین برانگیز در فضای مجازی عوض کند. نظرات انتقادی او نسبت به وضعیت مردم، تیم و بازیکنان خیلی‌ها را به این باور رساند که او شمایل لازم برای کاپیتانی استقلال را دارد.
استقلال رفته رفته با استراماچونی قوام پیدا کرد و غفوری هم هفته به هفته نشان داد چه بازیکن تأثیرگذاری است. شماره 21 استقلال حالا نه تنها دل استقلالی‌ها را به دست آورده بلکه حمایت آن دسته از فوتبال‌دوستانی که سعی می‌کنند فوتبال را فراتر از رنگ‌ها دنبال کنند را هم پشت سر خود می‌بیند.
او صدای رسای نسل جوان است و استقلالی‌ها قطعاً به داشتن چنین کاپیتانی افتخار می‌کنند.
وریا که خیلی‌ها کاپیتانی را در این فصل برایش زیاد می‌دانستند در چند هفته اخیر حتی به عنوان مربی- بازیکن هم در زمین ظاهر شده است تا تجارب شگرفی را در سال 98 پشت سر بگذارد.
او حتی در زمانی که در ماجرای رفتن استراماچونی همه مدیران باشگاه را مقصر می‌دانستند، بعد از بازی با پیکان گفت که بازیکنان از مربی ایتالیایی انتظار نداشتند که در میانه فصل تیم را رها کند تا همه بدانند فقط و فقط یک چیز برای او مهم است و اولویت دارد؛ استقلال.