جهانگیری: برخی با برخوردهای انتظامی دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان یک ظرفیت بزرگ هستند آینده یک کشور ما نباید آنان را مشغول به کارهای کنیم که سودی برایشان ندارد. سازکار سیاسی ما باید مشخص شود تا این سرمایه عظیم به هدر نرود.
به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌و‌گو با جوانان که از شبکه سه سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا تقسیم‌بندی‌های سیاسی‌ها درست است و آیا این تقسیم بندی‌ها جوانان را درگیر منازعات سیاسی می‌کند، گفت: انتخابات نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای جهان مهم است و ما برای این که دمکراسی را نهادینه کنیم باید به احزاب و جریان‌های قدرت مانور
بدهیم .
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت حزبی شدن برود،‌ سازو کار حزب مشخص است، احزاب برای اداره کشور یک سلیقه مشخص دارند و این یک تجربه موفق در تمام دنیا است. ما باید کاری کنیم که انتخابات ما به سمت پارلمانی برود.


جهانگیری خاطر نشان کرد: احزاب با ائتلاف با پارلمان می‌توانند سلامت انتخابات را تضمین کنند. انتخابات برپایه تحزب باعث می‌شود که مردم به افرادی که ناشناخته هستند رای ندهند و هر کسی هم وارد کارزار انتخابات نشود.
این نامزد انتخاباتی تاکید :عدم وجود تحزب و جریان‌ها باعث می‌شود افراد به مخفی‌کاری سیاسی بیفتند.
جهانگیری تاکید کرد: منافع ملی باید بر هر چیزی ارجحیت داشته باشد، منافع ملی باید خط قرمز ما باشد و ما بر این اساس اقدام
کنیم.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت : این دولت تمام تلاش خود را برای رفع آسیب‌های اجتماعی به کار برد. بعضی‌ها با برخورد‌های انتظامی فقط می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند. این اشتباه است و باید ما مشکلات را ریشه یابی کنیم.
او خاطر نشان کرد: آسیب‌های اجتماعی برای مقام معظم رهبری بسیار مهم است. گزارشاتی در این زمینه تهیه شد و به ایشان ارائه شد. چندین جلسه با حضور رهبری و سایر سران قوا گذاشته شد و مسائل اجتماعی مورد بحث قرار گرفت.
جهانگیری افزود: در وزارت کشور شورای اجتماعی با ریاست رئیس جمهور تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز
ارائه شد.