مردم؛ نگران خسرو آواز ایران

روز گذشته با انتشار خبر بستری شدن استاد محمدرضا شجریان در بخش مراقبت های ویژه ، اخبار ضد و نقیضی درباره ایشان در فضای مجازی منتشر شد و به نگرانی مردم درباره وضعیت سلامتی خسرو آواز ایران دامن زد  اما آنچه در خبرگزاری های معتبر منتشر شد، حاکی از بستری شدن برای انجام پاره ای آزمایشات پزشکی بود . همچنین  یکی از پزشکان معالج محمدرضا شجریان درباره‌ی وضعیت پزشکی این استاد آواز کشورمان، گفت: حال این هنرمند موسیقی اکنون در وضعیت بهتر و ثابتی قرار دارد و به‌زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.
اولین خبرها در سایت خانه موسیقی  منتشر شد که  در آ آمده بود «محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران، از یکشنبه شب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد و تحت نظارت تیم پزشکی قرار دارد.»
پس از آن  برخی مرتبطان، همانند شاهرخ تویسرکانی ـ نویسنده و روزنامه‌نگار ـ در گفت‌وگویی با ایسنا، وضعیت وی را در فرآیند پزشکی گذشته توصیف کرده و یادآوری کرده‌اند که وی هر چند وقت، دست‌کم برای چک‌آپ‌های تجویز شده، به بیمارستان مراجعه داشته است.
روابط عمومی شرکت دل‌آواز (شرکتی که با همت محمدرضا شجریان در تاریخ اول اسفند ۱۳۵۶ تاسیس شد) هم در این زمینه به ایسنا اعلام کرد که محمدرضا شجریان هر چند وقت یک بار برای چک‌آپ باید چند روزی به بیمارستان برود و برای خلط ریه‌ هم باید تحت نظر باشد تا عفونت احتمالی پیش نیاید.


پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، حاکی از آن بود  که محمدرضا شجریان  در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است اما خانواده او به ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه تمایلی ندارند و خواهان رعایت و احترام به حریم خصوصی خانواده خود هستند.
حسن عباسی ـ دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان ـ نیز درباره علت بستری شدن این هنرمند،: خیلی سال است که خدمت استاد هستم و از امورات پزشکی ایشان اطلاع دارم. در اینجا هماهنگی بین تیم پزشکان استاد را من انجام می‌دهم. او تغییر چندانی نداشته است و هر چند وقت یک بار می‌خواهیم که بیایند تا علایم مختلف را برای پیگیری بیماری‌شان کنترل کنیم و به همین منظور یکی ـ دو روز در بیمارستان بستری می‌شوند.
او درباره وضعیت ریه‌های محمدرضا شجریان توضیح داد: ریه ایشان از قبل مشکل داشت و الان بهتر از قبل است و خوشبختانه آب آنچنانی ندارد.
دکتر هماهنگ‌کننده تیم پزشکی محمدرضا شجریان همچنین اظهار کرد که اکنون حال این هنرمند بهتر  و وضعیتش در حال کنترل است.