در سیر و سلوک امام(ره) رأی مردم یک باور بود


رئیس قوه قضائیه در آیین تجدید میثاق مسئولان قضایی با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: باید صلاح، قانونمداری، عدالتخواهی و حق‌گرایی در دستور کار جدی همه مدیران و همه دستگاه‌ها باشد.
به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه مردم عزیز در رفراندومِ حضور در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی رأی به مقاومت و ایستادگی دادند، افزود: ضعف مطلقاً تعلق به ملت ایران و نظام اسلامی ندارد، پیام ایستادگی و مقاومت از این کشور شنیده می‌شود و پیام مقاومت در رفراندومِ حضور مردم به همه دنیا مخابره شد.
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امروز اراده ملت، دولت و همه دست‌اندرکاران نظام ایستادگی در مقابل دشمنان است، گفت: در سیر و سلوک امام(ره) رأی مردم و مردم باوری مثل بعضی از سیاسیون دنیا که فقط دم از مردم می‌زنند، یک شعار نبود؛ آنان صرفاً اسم مردم را می‌برند و توجهی به مردم ندارند؛ در حالی که وقتی امام(ره) می‌فرمودند میزان رأی ملت است، این موضوع را با همه وجود باور داشتند.


رئیسی، یکی از اقدامات جدی دستگاه قضایی را صیانت از حقوق عامه و مردم دانست و گفت: مبارزه بی‌امان با فساد در دستور کار قوه قضائیه است، اعتقاد ما این است که در درون انقلاب و ذات آن مبارزه با فساد قرار دارد. هیچ مدیر و دستگاهی نمی‌تواند صبغه مبارزه با فساد نداشته باشد. باید صلاح، قانونمداری، عدالتخواهی و حق‌گرایی در دستور کار جدی همه مدیران و همه دستگاه‌ها باشد.
دیدار چهره به چهره رئیسی با صنعتگران البرزی
رئیس قوه قضائیه همچنین دیروز طی ملاقات چهره به چهره با تعدادی از صنعتگران البرزی، مشکلات و موانع موجود در فعالیت‌هایشان را شنید و در مواردی که براساس قانون قوه قضائیه می‌تواند در رفع مشکلات این فعالان اقتصادی راهگشا باشد، دستورات لازم را صادر کرد. به گزارش میزان، در این دیدار یکی از صنعتگران که کارخانه‌ای در صنعت ماکارونی و آرد با هفت هزار کارگر در سراسر کشور داشت، گفت: کارخانه بنده اکنون با 20 درصد توان کار می‌کند، اگر مشکلی که در توزیع گندم در کشور به وجود آمده از بین برود و بتوانم گندم بخرم، ظرف 48 ساعت می‌توانم هزار نفر کارگر استخدام کنم. رئیس قوه قضائیه پس از استماع اظهارات این مدیر کارخانه، خطاب به استاندار تصریح کرد: این مدیر کارخانه عنوان می‌کند که با 20 درصد ظرفیت کار می‌کند که خیلی مهم است. وقتی چنین امکانی هست، شرایط باید مهیا شود. استاندار البرز در این زمینه قول مساعد داد و گفت هر مقدار گندم نیاز داشته باشد، تأمین خواهد شد. همچنین این فرد از یک شبکه فساد که در حوزه تولید در استان البرز سنگ‌اندازی می‌کند، خبر داد که رئیسی از وی خواست به منظور پیگیری، مستندات را به دستگاه قضایی گزارش کند تا در اولین فرصت موضوع در دستگاه قضا تا حصول نتیجه پیگیری شود. آیت‌الله رئیسی در رابطه با خواسته تعدادی از صنعتگران که نسبت به خارج از حریم اعلام شدن محدوده‌ای که کارخانجات آن‌ها وجود داشت، گلایه‌هایی داشتند از استاندار خواست تا از طریق شورای عالی مسکن و شهرسازی مطالبات آنها را رسیدگی کند. یکی از مدیران این کارخانه‌ها قول داد که در صورت رفع مشکل این کارخانه، میزان جذب پرسنل این کارخانه را تا پایان سال ۹۹ به پنج هزار نفر برساند که آیت الله رئیسی در پاسخ گفت: ایجاد شغل برای ۵ هزار نفر در استان البرز کار بسیار خوبی است و ان شاءالله خداوند به شما توفیق دهد.