تدابیر اقتصادی ضدکرونایی

با شدت گرفتن کرونا و رکود قهری کسب و کارها، نهادهای مسئول از قبیل سازمان مالیاتی، سازمان اقتصاد اسلامی ایران و بنیاد مستضعفان، به سهم خود، تسهیلاتی را برای کسب وکارهای مرتبط در نظر گرفتند.به گزارش مهر، امید علی پارسا رئیس سازمان مالیاتی در خصوص کمک سازمان امور مالیاتی به اصنافی که از وضعیت فعلی کشور در اثر التهاب کرونا آسیب دیده اند، گفت: فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت به این سبب ما معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد. وی در این باره اضافه کرد: سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه های کوچک برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود. درباره اشخاص حقوقی نیز این رقم از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد و این ارقام از روز شنبه (17 اسفند) ابلاغ شد.پارسا در خصوص بخشودگی مالیاتی برای جرایم قابل بخشش هم گفت: این بخشودگی‌ها تا پایان اسفند در بخش تولید ۹۰ درصد و در بخش خدمات ۸۰ درصد بود، اما در شرایط فعلی این بخشودگی‌ها سه ماه تمدید شده است. همچنین اوراقی را که از ۱۲ بهمن به بعد به قطعیت می‌رسند مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی تا پایان خرداد ۹۹ می شوند.
بنیاد مستضعفان: 2 ماه اجاره املاک را بخشید
در این حال بنیاد مستضعفان نیز از بخشیده شدن اجاره بهای املاک تجاری این بنیاد در دو ماه اسفند و فروردین در سراسر کشور خبر داد. به گزارش ایرنا، سید پرویز فتاح این خبر را طی یادداشتی در فضای مجازی اعلام و علت این تصمیم را همراهی و ملاحظه کسبه بیان کرد.
توصیه کرونایی سازمان اقتصاد اسلامی به صندوق های قرض الحسنه


از سوی دیگر، سازمان متولی  صندوق های قرض الحسنه نیز از این صندوق ها خواست تا علاوه بر اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا، اقساط تسهیلات جاری را نیز امهال کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان اقتصاد اسلامی ایران، عبدا... فرجی مدیر عامل این سازمان اظهار کرد: به صندوق‌های قرض‌الحسنه همکار توصیه می‌شود تا حد امکان برای پرداخت وام به متقاضیان به ویژه افرادی که برای درمان نیاز دارند در اسرع وقت اقدام کنند و اقساط خرداد ماه ۱۳۹۹ وام‌های قبلی را در صورت نپرداختن، تمدید و بعد از آخرین قسط وام تاریخ آن را تعیین کنند.