استانداری: خراسان رضوی پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود

پنج شنبه گذشته در گزارشی با عنوان «مشهد در وضعیت قرمز»، از ضرورت محدودیت و حذف سفرهای نوروزی با توجه به احتمال وقوع موج دوم کرونا در پی سفرهای نوروزی نوشتیم، حال آن طور که ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استانداری در اطلاعیه ای به همه هموطنان اعلام کرده است: «خراسان‌رضوی پذیرای مسافران نوروزی نخواهد بود.» همچنین در پی این اطلاعیه محدودیت هایی نیز در مبادی ورودی استان و شهر مشهد در نظر گرفته خواهد شد.
نوروز به مشهد نیایید
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اطلاعیه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان درباره اعمال محدودیت در مبادی ورودی و پذیرایی نکردن از مسافران در ایام تعطیلات نوروز صادر شد. طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا، با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بدین‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیزی که به هر نحوی قصد عزیمت و اسکان در استان خراسان‌رضوی را دارند، می‌رساند: «از هم‌اکنون (16 اسفندماه) تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، استان خراسان رضوی پذیرای مهمانان نبوده و هیچ گونه خدمات ‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و... انجام نخواهد شد. درخور ذکر است محدودیت‌های ترددی هم در مبادی ورودی استان اعمال می‌شود.»بنابراین خراسان رضوی نیز در کنار استان های گیلان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، زنجان، اصفهان، البرز، سمنان، گلستان، فارس، خوزستان، یزد، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، همدان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قشم و کیش، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر و لرستان در ایام نوروز هیچ خدماتی به مسافران نخواهد داد.
محدودیت‌های جاده‌ای در ۱۴ نقطه از مبادی ورودی استان


رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در گفت و گو با ایسنا به تشریح محدودیت‌های رفت‌وآمد جاده‌ای در مبادی ورودی استان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا پرداخت. سرهنگ هادی امیدوار اظهار کرد: این محدودیت‌ها در ۱۴ نقطه و در چهار مسیر اصلی غرب، شمال، جنوب و شرق استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: در مسیر غرب کاهک داورزن، نیشابور در محل پلیس راه، عوارضی ملک‌آباد، ایست و بازرسی درونه بردسکن و پلیس راه جغتای- جاجرم از جمله این نقاط چهارده‌گانه است که برای کنترل در نظر گرفته شده است. وی افزود: همچنین در مسیر جنوب، پلیس‌راه بجستان، ایستگاه ایست و بازرسی شهید سالاری گناباد، ایستگاه ایست و بازرسی کامه تربت حیدریه و نشتیفان در خواف از دیگر نقاطی است که این طرح در آن اجرا خواهد شد. امیدوار گفت: در مسیر شرق ایست و بازرسی مالکی، ایست و بازرسی اسماعیل‌آباد، محور سرخس و برای مسیر شمال نیز در محور کلات به مشهد پاسگاه گوجگی و در مسیر قوچان- چناران- مشهد هم مقابل پلیس راه قوچان کنترل‌ها اعمال می‌شود. وی درباره کنترل‌های اعمال شده  در این طرح نیز اظهار کرد: کنترل‌های اعمال شده  در این طرح شامل کنترل‌های ترکیبی از جمله بهداشتی و پایش سلامت مسافران است. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان این که این محدودیت‌ها فعلا و در چند روز آینده برای جلوگیری از گسترش کرونا اعمال شده و ممکن است در آینده لغو شود، افزود: اتباع خارجی نیز باید به صورت کنترل‌شده مستقیما به مرز بازگردانده شوند. این افراد در همان ورودی استان مستقیم به مرز منتقل می‌شوند.جانشین فرمانده پلیس راه استان نیز روز شنبه در گفت و گو با فارس تصریح کرد: در ۱۴ نقطه از مبادی ورودی استان و مشهد، کنترل ویژه انجام داده‌ایم و برای اعمال محدودیت منتظر نظر شورای تأمین هستیم. سرهنگ محمدعلی احسانبخش با بیان این که هنوز محدودیتی اجرایی نشده است، افزود: خروج از استان و رفت‌ و آمد به داخل استان، برای پلاک‌های بومی بلامانع است. وی ادامه داد: به شورای تأمین استان پیشنهاد داده‌ایم کامیون‌های حمل مواد سوختی، فاسدشدنی و غذایی، اجازه ورود به استان را داشته باشند و منتظر تصمیم‌گیری در این زمینه هستیم.