مجوز مبهم دورهمی فرمان های عجیب مائو و وعده محمدی!

«خواهش کردیم گروهی پزشک از شهرداری، مرکز بهداشت صداوسیما، آتش‌نشانی و وزارت بهداشت این جا بیایند و از همه کسانی که این جا جمع می‌شوند، تست می‌گیرند. این جا ضد عفونی می شود و بعد از رفتن عزیزان هم ضد عفونی خواهد شد. تمام تمهیدات بهداشتی را رعایت کردیم و دوستان با فاصله (یکی درمیان) نشستند تا کسی چیزیش نشود.» این جمله ای است که مهران مدیری  چهارشنبه‌شب در ابتدای قسمت جدید «دورهمی» درباره ملاحظات ضبط این برنامه و حضور تماشاگران در آن بر زبان آورد. با این حال انتقادات از حضور تماشاگران در استودیوی ضبط برنامه، همچنان در فضای مجازی ادامه یافت و بسیاری خواستار ضبط برنامه، بدون حضور تماشاگران شدند. حتی مخالفت‌هایی که در فضای مجازی رخ داد، مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما را وادار به واکنش کرد و رنجبران در صفحه توئیتری خود درباره آن توضیح داد. با این حال هنوز ابهام ها درباره موارد بهداشتی دورهمی
پا برجاست؛ آیا ادامه حضور تماشاگران در برخی برنامه های تلویزیونی،مورد تایید وزارت بهداشت است؟ صفحه 6 را بخوانید.
*چین در دوران حکومت مائو تسه، دوره‌ای عجیب و بحرانی را از سر گذراند. چینی‌ها که مردمی ذاتاً آرام و بدون حاشیه‌ هستند، در این دوره شرایطی را تحمل کردند که در تراز دوران هجوم ژاپنی‌ها به کشورشان در جنگ جهانی اول و دوم بود. مائو، با دیدگاه‌های خاص کمونیستی‌اش، به دنبال راهی برای بومی کردن این اندیشه و تطبیق آن با ساختار کشور پرجمعیت چین می‌گشت؛ رویکرد او در این مسیر، استفاده از روش آزمون و خطا بود؛ هر چند که به قیمت جان میلیون‌ها چینی به انجام برسد. در واقع او به دنبال پختن آش شله قلمکاری بود که خودش هم به درستی از ترکیبات آن اطمینان نداشت.  چرا در دوره نخستین رهبر کمونیست چین، معلم‌ها کتک خوردند، ببرها قتل عام شدند و معبد انبه ساخته شد؟ صفحه تاریخ (12)  را بخوانید.
*محمدی می گوید: «تاریخ سازی در چین تکرار نمی شود مگر با حضور خودم!» او در بخشی از گفت و گو با ما می گوید: «  بعد از سومی در قهرمانی جهان، تیم کشتی آزاد ایران با کسب 2 طلا، 2 نقره و 4 مدال برنز روی سکوی قهرمانی آسیا در هندوستان ایستاد. محمدی به نکته جالبی در خصوص قهرمانی آسیا اشاره می‌کند و آن چیزی نیست جز این‌که کشتی آزاد ایران در طول سال 98، دو بار در آسیا روی سکوی قهرمانی ایستاد منتها در یکی از مسابقات با تاریخ‌سازی. محمدی می‌گوید: «ما در سال 98، دو بار قهرمان آسیا شدیم؛ یک بار اردیبهشت در چین و یک بار هم اسفندماه در هندوستان. اما فکر می‌کنم نتیجه‌ای که تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های چین به دست آورد یک نتیجه تاریخی بود و فکر نمی‌‌کنم این اتفاق پیشتر رخ داده باشد. اگر قرار باشد تیم ملی کشتی آزاد باز هم بخواهد چنین رکوردی را جابه‌جا کند، فکر می‌کنم خود ما باید این کار را انجام دهیم. البته اگر عمری باقی باشد....» در صفحات ورزشی به سراغ سرمربی تیم ملی رفتیم تا مروری بر اتفاقات اخیر تیم ملی داشته باشیم. این گفت و گو را در صفحات ورزشی بخوانید.