درخواست کرونایی نخبگان مشهد از روحانی

در پی شیوع ویروس کرونا، 150 تن از چهره ها و شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، رسانه‌ای و هنری خراسان رضوی در نامه ای به رئیس جمهور درخواست کردند برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه بزرگ، تمهیدات لازم برای ممانعت از ورود مهمانان نوروزی به مشهد اتخاذ شود. به گزارش فارس، مشروح این نامه به این شرح است :

باسمه تعالی
حجت‌الاسلام جناب آقای دکتر روحانی
 رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران


سلام علیکم
از جوار مضجع منور امام رضا (ع) برایتان می‌نویسیم. مطمئن هستیم زمانی این نامه را خواهید خواند که گزارش آخرین وضعیت کووید۱۹ در استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس را دریافت نموده‌اید. کلیه مسئولان استان، فعالان اجتماعی - فرهنگی و مردم هر آن چه در توان داشتند انجام دادند ولی اگر دستور جلوگیری از ورود مهمانان نوروزی به مشهد را صادر نفرمایید، شاهد یک فاجعه بزرگ انسانی در کشور خواهیم بود. رُخدادی که بیان ابعاد آن در این مختصر نمی‌گنجد. لذا تقاضا داریم تاخیرات گذشته را جبران و سریعا دستورات لازم را به مسئولان مربوط ابلاغ فرمایید.
اسامی برخی از امضاکنندگان این نامه به ترتیب الفبا به این شرح است : حسین ابراهیمی، سعید احدیان، سعید اکبریان، سید عبدا... ارجایی، احسان ارکانی، احسان اصولی، محمد آصفی، افخمی، حسین بادامکی، عباسعلی بادیانی، زهرا بیک خراسانی، عباسعلی برونسی، عباس پارسایی، سجاد پوررجب، محسن ترکی، محمدحسین جهانبخش، محمدرضا خلعتبری، علی ذاکر الحسینی، فاطمه رحمانی، سید مهدی رحمتی، سید جواد رضویان راد، علی اکبر سبزیان، رضا سخندان، مجتبی سرآسیابی، نوید سروآزاد، احمد سیبویه، داود سید عباسی، یونس شاکری، فاطمه شریف، سعید شعر باف تبریزی، فرج ا... شوشتری، ماهان صفایی، علی صفوی شاملو، احد ضابط، مجید طهوریان عسگری، حسین طیبی، فرهاد ظریف، هادی عرفان، خداداد عزیزی، سید رضا علمی حسینی، سید علی علوی، علی اصغر عنابستانی، رضا عنایتی، نسیمه غلامی، حسین کامرانی‌فر، مرتضی کامل نواب، حسین کمیلی، ایمان محمدیان، عباس محمدیان، جلیل معماریانی، اکبر میثاقیان، مهدی ناصحی، رضا ناصحی، جواد نقندری، مسعود ولی زاده.
نامه 58 تشکل دانشجویی و مردمی به ستاد ملی
58 تشکل دانشجویی و مردمی و گروه‌های جهادی مشهد نیز در نامه ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا، خواستار اعمال سریع محدودیت تردد در مبادی ورودی استان و مشهد شدند. به گزارش فارس در این نامه آمده است: با توجه به این که یکی از اساسی‌ترین عوامل شیوع کرونا، ترددها و تجمعات و سفرهای مسافران و زائران به مشهد مقدس از نقاط مختلف کشور است و به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس و امکان رسیدگی درمانی به مبتلایان داخل استان، لزوم محدودیت قاطعانه و سریع ترددها از مبادی ورودی استان و خصوصا مشهد مقدس به عنوان مقصدی زائرپذیر، بسیار واضح است.