آمریکا در پی منحرف کردن توجه از تروریسم اقتصادی است

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان، وزیر امورخارجه آمریکا از شورای امنیت خواست تا محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را تمدید کند. نماینده ایران در سازمان ملل به درخواست وزیر امور خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، مجید تخت روانچی نماینده کشورمان در نیویورک در واکنش به درخواست اخیر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم‌ تسلیحاتی علیه ایران در صفحه توییترش نوشت: تلاشی دیگر از سوی آمریکا برای طفره رفتن از تروریسم اقتصادی مداوم آن علیه ملت ایران: آمریکا این بار از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که قطعنامه 2231‌ خود را نقض کرده و محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران را ادامه دهد.
روانچی در ادامه اظهار کرد: اما آمریکا در متقاعد کردن دیگران برای تخطی از قوانین بین‌المللی موفق نخواهد بود.
از سوی دیگر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در وین در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران درصفحه توییترش نوشت: رقابت تسلیحاتی معمولا یک‌جانبه نیست. [این امر] یک تلاش جمعی است، یا در سطح قدرت‌های بزرگ یا در سطح منطقه است.


او در ادامه بیان کرد: خطر رقابت تسلیحاتی را به سختی می‌توان با تحریم تسلیحاتی علیه یک کشور از بین برد. این امر مستلزم تلاش‌های جمعی از طریق مذاکرات است.
گفتنی است که «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان شد.
پمپئو در ادامه فرافکنی‌های مقامات آمریکایی، ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند و در این توئیت نوشت: تحریم تسلیحاتی ایران طی شش ماه آینده منقضی می شود. شورای امنیت سازمان ملل باید این محدودیت‌ها را پیش از آنکه خشونت ایران افزایش یابد و یک رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه خاورمیانه ایجد شود، تمدید کند.
محدودیت تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل درخصوص ایران که از سال 2016 اجرایی شد در مهرماه سال 1399 منقضی  می‌شود.