مسئولان فدراسیون مقصر اتفاقات اصفهان هستند







محمد محمدی سدهی
خبرنگار
جدال و رقابت پرسپولیس و سپاهان در روزهای تعطیلی فوتبال هم همچنان پابرجاست. در روزهای گذشته تعدادی از ارکان دو تیم موضعگیری‌هایی علیه یکدیگر داشتند و در مواردی کار به جاهای باریک هم کشیده شد. همه چیز به بازی برگزار نشده دو تیم در اصفهان از سری رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر مربوط می‌شود؛ دیداری که نتیجه آن توسط کمیته انضباطی 3-0 به سود سرخپوشان پایتخت اعلام شد. سپاهانی‌ها به این رأی اعتراض کردند و حالا قرار است تا چند روز دیگر کمیته استیناف رأی نهایی را صادر کند. در این بین مصاحبه‌های تند امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان و افشین پیروانی مدیر پرسپولیس علیه یکدیگر، حسابی خبرساز شد.
مهدی کیانی، کاپیتان سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» اظهار داشت: «چند هفته‌ای است که از خبرها دور هستم و فضای مجازی را دنبال نمی‌کنم. البته این موضوع را چند روز پیش شنیدم و متوجه شدم که قلعه‌نویی و پیروانی با همدیگر مجادله‌ای داشتند. قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایران است و درست نیست پیروانی به عنوان کوچک‌تر با او مجادله کند. نباید فوتبال باعث شود تا بزرگان به جان همدیگر بیفتند.»
او صحبت‌های خود را با اشاره به ویروس کرونا و تبعاتی که داشته ادامه داد: «از زمان آغاز تعطیلات نوروز به همراه خانواده به شهرستان نهاوند و روستای «ملوسان» آمدم و در اینجا تمرین می‌کنم. تمریناتم دویدن در دل کوه است و هر روز یک مسافت یکی دو ساعته را طی می‌کنم و بقیه ساعات روز هم در کنار خانواده هستم. مردم ما و تمام مردمان دنیا به دلیل شیوع کرونا روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذرانند و امیدوارم این روزها هرچه زودتر تمام شود و همه چیز به روال عادی خود بازگردد.» البته کیانی در این روزها بیکار ننشسته و کمک‌هایی هم به اهالی روستا داشته است. او در راستای کمک به نیازمندان روستای «ملوسان» برای مقابله با شیوع کرونا، در ۲ مرحله ۲۵۰ بسته بهداشتی و ضدعفونی کننده و ۱۵۰ بسته غذایی به اهالی روستای زادگاهش اهدا کرده است. بسته‌های اهدایی به‌ منظور توزیع بین اهالی و گندزدایی معابر روستای «ملوسان» هفته گذشته در اختیار آن‌ها قرار گرفت. کاپیتان سپاهان در این خصوص اظهار داشت: «روستای ما حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد و وظیفه من این است که به جایی که تعلق دارم، کمک کنم. البته این موضوع تنها به جایی که تعلق داریم مربوط نمی‌شود و وظیفه‌مان است که به همنوعان کمک کنیم.»
هافبک زردپوشان اصفهانی درخصوص آغاز مسابقات لیگ هم صحبت کرد: «منتظریم تمرینات‌مان مجدداً از سرگرفته شود. این شرایط باعث شده تا همه از نظر روحی- روانی اذیت شوند و قطعاً فوتبالیست‌ها هم از این موضوع مستثنی نیستند. البته من سعی می‌کنم با برگزاری برخی تمرینات خودم را از نظر بدنی آماده نگه دارم تا زمان آغاز مسابقات لیگ، زمان زیادی برای رسیدن به مرز آمادگی، صرف نکنم. همه دل‌شان برای فوتبال تنگ شده و من هم به عنوان عضوی از جامعه فوتبال دلتنگ بازگشت به زمین فوتبال هستم. مردم ما همه دلخوشی‌شان فوتبال است و امیدوارم بعد از ماه مبارک رمضان لیگ از سر گرفته شود.»
در روز‌های گذشته اخبار زیادی درخصوص کسر قرارداد ورزشکاران رشته‌های مختلف منتشر شد و کیانی در پاسخ به این سؤال که آیا با کسر درصدی از درآمدتان موافق هستی، گفت: «برنامه‌ریزی زندگی ما فوتبالیست‌ها طبق مبلغ قراردادهاست و به جز فوتبال، کار دیگری بلد نیستیم. متأسفانه به هر طریق ویروس کرونا وارد کشورمان شد اما فوتبالیست‌ها که مقصر ورود کرونا به کشور نیستند تا تاوان آن را بدهند. مسئولان باید جوابگو باشند، نه فوتبالیست‌هایی که تنها منبع درآمدشان فوتبال است و تنها از این راه امورات‌شان می‌گذرد.»
کاپیتان سپاهان این گونه صحبت‌های خود را ادامه داد: «مردم در خبرها می‌بینند که فلان ورزشکار بخشی از دستمزدش را می‌بخشد و این برایشان سؤال می‌شود که چرا ورزشکاران بخصوص فوتبالیست‌های ایرانی این کار را نمی‌کنند؟ در حالی که به تفاوت‌هایی که میان ورزشکاران ایرانی و خارجی است، بی توجه هستند. البته با شرایط کنونی من تابع تصمیم باشگاه هستم و هر چه آنها بگویند، همان را می‌پذیرم.»
هافبک زردپوشان اصفهانی‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا رأی کمیته انضباطی درخصوص بازی برگزار نشده مقابل پرسپولیس را قبول داری؟ گفت: «ما در آن بازی به استادیوم رفتیم که بازی کنیم. ما ساعت 4 در استادیوم بودیم و هدف‌مان این بود که مقابل پرسپولیس به زمین برویم. مقصر این اتفاقات نه سپاهان است و نه پرسپولیس؛ بلکه این مسئولان فدراسیون هستند که تصمیمات درستی نمی‌گیرند و مقصر هستند. تصمیمات غلط آنها باعث می‌شود تا چنین اتفاقاتی بیفتد.»