برای ۲۰ متهم پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان احکام سنگینی صادر شد

رئیس قوه قضاییه: برای ۲۰ متهم پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان احکام سنگینی صادر شد ایسنا:رئیس قوه قضاییه درباره پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و حدود ۲۰ متهم داشت که احکام سنگینی برای آن‌ها صادر شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با جامعه فرهنگیان و تجلیل از مقام معلم، پس از ارتباط ویدئو کنفرانسی با دادگستری استان لرستان و تجلیل از «مهناز گودرزی» معلم یک مدرسه کودکان استثنایی در بروجرد لرستان که در ایام کرونا و با توجه به عدم دسترسی دانش‌آموزانش به گوشی هوشمند برای تدریس و آموزش در منازل آنها حضور یافته است، اظهار کرد: مجاهدت معلمان در این دوران مثل مجاهدت بسیاری از پزشکان و پرستاران که سربازان میدان مبارزه با کرونا هستند و مسئولیت حفظ و صیانت از جان مردم را بر عهده دارند، نزد خداوند متعال محفوظ است.
وی خطاب به این معلم جهادگر گفت: مجاهدت بی‌نام و نشان شما و تلاش برای بالا بردن سطح دانش و بینش دانش آموزان، حتما در درگاه خداوند متعال ثبت خواهد شد و نزد ملت بزرگوار نیز جایگاه ممتازی خواهد داشت.
رئیس قوه قضائیه پس از استماع اظهارات حاضرین در این نشست با بیان اینکه تجلیل از مقام معلم که مقام انبیایی است، وظیفه همگان است، به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام به همه ما آموختند که جایگاه معلم در جامعه اسلامی به استناد آیات قرآن جایگاه انبیاء است. رئیس قوه قضائیه با تشریح روند رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان که از سوی یکی از حاضران مطرح شده بود، گفت: این پرونده با حدود ۲۰ متهم در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام نسبت به این افراد صادر شد و از پرونده‌هایی بود که به صورت قاطع مورد رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: بخشی از مبالغی که از این صندوق به یغما برده شده بود، با حکم دادگاه برگشت و بخش‌های دیگر هم با قدرت برگشت داده خواهد شد.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل حقوقی چهارصدنفر از معلمان که در نشست امروز از سوی جامعه معلمان مطرح شد، گفت: این عزیزان خواسته خود را بنویسند که آن را پیگیری کنیم تا مشخص شود کدام بخش از مجموعه قضایی مسئولیت دارد که این موضوع را بررسی کند. وی با اشاره به موضوع عدالت آموزشی تاکید کرد: عدالت آموزشی از مسائل بسیار مهم و محوری است و باید در عمل آن را دنبال کرد تا اتفاق افتد و باید جامعه معلمان و فرهیختگان به این نتیجه برسند که به راستی این عدالت رخ داده است. رئیسی با بیان اینکه برگزاری این نشست سه هدف مهم را در پی داشت افزود: تجلیل از مقام معلم و آشنا شدن با دیدگاه معلمان و فرهیختگان و صاحبنظران از جمله این اهداف بود. همچنین اینکه باید بدانیم هر اندازه در جامعه دانش حقوقی، مسئولیت پذیری و قانون گرایی افزایش یابد، شاهد کاهش جرم و جنایت هستیم و این مهم به دست شما است که به حوزه پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه کمک کنید.