تاکید رئیس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم

رئیس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم بعد از مشخص شدن تمام زوایای آن تاکید کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح دیروز در جلسه هیئت وزیران، شیوع بیماری ویروس کرونا را آزمونی الهی عنوان کرد و گفت: احساس می‌کنم علت اینکه در حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ایران با تمام ملت‌های جهان متفاوت است و ما در همه جا شاهد کمک‌های مردم به یکدیگر هستیم و کار کادر درمانی ما نیز ممتاز است و در هیچ جا فداکاری و ایثاری که در ایران است یافت نمی‌شود، ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.
وی افزود: ما در روزهای سخت تاریخی امروز قرار داریم اما مردم ما با شهامت، متانت و آرامش زندگی می‌کنند؛ این آرامش مردم بسیار مهم است و اینکه جلوی فروشگاه‌ها صف نمی‌ایستند و اینکه مردم از یکدیگر دستگیری می‌کنند از همان ریشه‌ای است که به امیرالمومنین (ع) و خاندان ایشان باز میگردد. رئیس جمهوری با تشکر از مردم به دلیل مراعات دستورالعملهای بهداشتی به برگزاری مراسم احیای شب قدر با رعایت پروتکلهای اعلامی اشاره و اظهار کرد: سه‌شنبه شب برای ساعاتی مساجد ما برای مراسم احیا باز شد؛ از قبل نگرانی‌هایی درباره بازگشایی مساجد وجود داشت اما دیدیم که مراسمی ویژه برگزار شد و دل‌ها از هر شب ۱۹ رمضان دیگری سوخته تر بود و مردم از شب قدر دیگری متاثر بودند. مردم در جاهایی که رفتند همه اصول را رعایت کردند و تمدن ایران و سرمایه اجتماعی را نشان دادند؛ در کجای دنیا است که مردم بدون قوه قهریه، با توصیه کارشناسان و وزارت بهداشت به دستورالعمل‌ها عمل کنند و هم عبادت خدا را بجای آورند و هم اصول بهداشتی را
رعایت کنند؟
وی در ادامه با اشاره به وقوع حادثه برای شناور کنارک و به شهادت رسیدن تعدادی از کارکنان نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد شهدای نیروی دریایی ارتش، گفت: برای ما بسیار جای تاثر و تاسف بود که جوانان غیور دریایی خود را در یک حادثه‌ای دلخراش از دست دادیم؛ برای ما شنیدن و تحمل این خبر بسیار سخت بود. به صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم که همه هیئت دولت را سهیم در عمل خود و شریک در این مصیبت بدانند.


رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دلایل این موضوع بعدها بررسی و روشن می‌شود و زمانی که همه زوایا روشن شد، باید برای مردم بیان شود، خاطر نشان کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش نه برای تفریح که برای تامین امنیت به دریا رفتند و رزمایش داشتند؛ آنها برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران خالصانه به صحنه رفتند و مظلومانه به شهادت رسیدند؛ بسیار مهم است که در ماه رمضان روی آبهای نواحی برای امنیت مردم فداکارانه حضور
داشته باشند.
روحانی گفت: رزم و شهادت در آب جایگاه ویژه‌ای در روایات ما دارد و اجر آن ده برابر رزم در زمین است؛ ما باید در کنار این خانواده‌های عزیز باشیم. امیدواریم اینگونه حوادث در تمرینات نظامی و آزمایش‌های ما به حداقل کاهش یابد و بتوانیم نظم دقیق نری را در اینگونه موارد مورد مراعات قرار دهیم.
وی همچنین با اشاره تلویحی به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت گفت: باید تشکر کنم از همه کسانی که تا دو روز پیش در این وزارت‌خانه (وزارت‌خانه صنعت معدن و تجات )کار می‌کردند و همه کسانی که از دو روز پیش کار خود را آغاز کردند. امروز ۴ وزارتخانه در یک وزارتخانه جمع شده است؛ اداره این وزارتخانه بسیار سخت و سنگین است و ما از تمام کسانی که در گذشته تلاش کردند، تشکر می‌کنیم. امروز که بار مسئولیت بر دوش برادر عزیز ما آقای مدرس خیابانی قرار گرفته همه باید اورا یاری کنیم تا شاهد شرایط بهتری باشیم. وزارت صمت هم باید بهداشت و درمان را پشتیبانی کند و هم باید بازار، صادرات و واردات را پشتیبانی کند.
وی با بیان اینکه این روزها روزهای سختی برای مردم است، تاکید کرد: برخی از مردم دچار بیماری شدند، برخی اقوام خود را از دست دادند و این افراد با مظلومیت دنیا را ترک کردند؛ ایام عید به سختی بر مردم گذشت و ماه رمضان به سختی برای مردم می‌گذرد؛ همه جای دنیا اینگونه است اما مسائل عاطفی در کشور ما شدیدتر از جاهای دیگر است؛ در این شرایط همه باید تلاش کنیم که فشار مضاعفی به مردم وارد نشود.این فشار مضاعف قیمت اجناس در بازار است؛ باید تلاش کنیم که جلوی افزایش قیمت کالاها گرفته شود.
سایر اخبار این روزنامه
قلدر‌هایی که نه از پلیس می‌ترسند، نه از شهرداری تاکید رئیس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم کاهش 40 درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات ظرف 2 ماه اعتماد عمومی به رسانه ها در حال ترمیم است؟ چین استرالیا را به دلیل درخواست تحقیقات بین المللی نسبت به شیوع کرونا در ووهان تهدید به تحریم کردهو حالا کنگره ایالات متحده هم طرح تحریم چین را روی میز قرار داده و گفته چین باید تن به تحقیقات بین المللی بدهد چین استرالیا را به دلیل درخواست تحقیقات بین المللی نسبت به شیوع کرونا در ووهان تهدید به تحریم کردهو حالا کنگره ایالات متحده هم طرح تحریم چین را روی میز قرار داده و گفته چین باید تن به تحقیقات بین المللی بدهد دور زدن تحریم‌ها بدون تولید بابک زنجانی آفتاب یزد عدم حضورر نمایندگان سوال‌کننده در جلسه سوال از وزیر را بررسی کرد برخی، نمایندگان سوال‌کننده را مقصر می‌دانند برخی کمیسیون امنیت ملی را اخلاق به محاق نرود وزیر کجا رفت؟ جهان، کرونا پس از کرونا جای خالی معلمان در کلاس‌های درس راه حل خطرناک ریاض برای گذر از بحران