جای خالی معلمان در کلاس‌های درس

جعفر بای‪-‬ درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را جو و میزان محبتی که حضوز فیزیکی معلم برای دانش آموزان پدید می‌آورد اتمسفر عشق و دانایی است؛ تا کنون دیدگاه‌های فراوانی با نگاه مدرسه ستیزی به دنبال حذف فیزیکی مدرسه به طور کلی در جامعه بشری بوده اند، انفجار دانش بشر از یک سو و رشد فزاینده تکنولوژی‌های آموزشی از سوی دیگر تلاش برای برگزاری کلاس بدون معلم را بیشتر کرده است. در این بین یا ابداعات فراوانی به دنبال حذف معلم تعیین و جایگزین برای او در کلاس مطرح شده ولی چون کار معلم مهربانی و عشق ورزی است و پیش از هر چیز کلاس و درس تشنه بارش مهر و محبت معلم است، هیچ یک از نظریه‌های ارائه شده به جائی نرسیده و کلاس بدون معلم معنا و مفهوم اصلی خودش را از دست داده است.
آنچه فضای صمیمی‌کلاس درس را دوست‌داشتنی
می‌کند برق نگاه عاشقانه معلم و نوازش دستان پدر مهربان و معنوی کسی است که جز زمزمه محبت سخن دیگری ندارد، آری معلم چون مشعل علم و دانایی می‌سوزد تا گرما بخش و روشنی آفرین فضای عاشقانه کلاس
درس شود.


معلم عمود خیمه کلاس عشق و مهربانی است که حذف او کلاس را بر سر دانش‌آموزان آوار می‌کند. معلم پرچمدار خردورزی و بیرق علم و دانایی همه روزگاران است، او که تمامی‌فعالیت‌ها و تلاش‌هایش آموزش و یادگیری دانش آموزان است دلسوزانه به دنبال فراگیری رشد شاگردان در همه شئون زندگیست و متواضعانه تلاش می‌کند تا مهارت‌های زندگی را بیاموزاند. اینک که با یورش ویروس منحوس کرونا فضای مجازی فعال شد تا جبرانی برای مدرسه‌های تعطیل شود بزرگترین و مهمترین دلتنگی دانش‌آموزان ندیدن معلم‌هایشان است.
معلم در کلاس چون نخ تسبیح، دانش آموزان را به گرد خویش در آورده تا هماهنگ و همسو درس مهربانی را فرا بگیرند و از پرتو انوارش که چون نگین به شاگردان، درس زندگی می‌آموزد بهره ببرند.
آری حضور معلم در کلاس‌های بی روح و رمق فضای مجازی اولین و اصلی ترین نیاز مبرم محسوب می‌شود و نبودش به شدت احساس می‌شود و زیبایی حضورش در لحظه لحظه‌های کلاس مجازی تداعی می‌گردد.
آنچه متون درس را نهادینه می‌کند عشق و مهربانی معلمان است و آن چه خاطرات زیبا و دوران مدرسه را مانا می‌سازد نقش برجسته معلمان است که گویا هیچ غمی‌جز دلتنگی نسبت به سرنوشت شاگردان ندارند.
همه خستگی‌های معلمان با به ثمر رسیدن شاگردان محو و نابود می‌شود، وقتی دانش‌آموزی در راس اموری قرار می‌گیرد و نقش آفرین جامعه خویش می‌شود معلم شادمانانه تمامی‌رنج و غم و گرفتاریهای خود را فراموش می‌کند و نتیجه و حاصل زحماتش را دریافت می‌کند و با نشاط و خوشحالی به خود می‌بالد و افتخار می‌کند که دانش آموزش به عنصری مفید و موثر در جامعه بدل گشته است؛ آری همه کامیابی‌ها و موفقیت‌های دانش آموزان برای معلمان لذت بخش و نشاط آور است.
سایر اخبار این روزنامه
قلدر‌هایی که نه از پلیس می‌ترسند، نه از شهرداری تاکید رئیس جمهور بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم کاهش 40 درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات ظرف 2 ماه اعتماد عمومی به رسانه ها در حال ترمیم است؟ چین استرالیا را به دلیل درخواست تحقیقات بین المللی نسبت به شیوع کرونا در ووهان تهدید به تحریم کردهو حالا کنگره ایالات متحده هم طرح تحریم چین را روی میز قرار داده و گفته چین باید تن به تحقیقات بین المللی بدهد چین استرالیا را به دلیل درخواست تحقیقات بین المللی نسبت به شیوع کرونا در ووهان تهدید به تحریم کردهو حالا کنگره ایالات متحده هم طرح تحریم چین را روی میز قرار داده و گفته چین باید تن به تحقیقات بین المللی بدهد دور زدن تحریم‌ها بدون تولید بابک زنجانی آفتاب یزد عدم حضورر نمایندگان سوال‌کننده در جلسه سوال از وزیر را بررسی کرد برخی، نمایندگان سوال‌کننده را مقصر می‌دانند برخی کمیسیون امنیت ملی را اخلاق به محاق نرود وزیر کجا رفت؟ جهان، کرونا پس از کرونا جای خالی معلمان در کلاس‌های درس راه حل خطرناک ریاض برای گذر از بحران