قالیباف، رئیس مجلس: مجلس یازدهم بنای تقابل و مچ‌گیری ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم با همدلی و وحدت میان نمایندگان، برای حل مشکلات مردم آغاز به کار می کند.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در اولین نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در برهه حساس تاریخ انقلاب اسلامی و در لحظه برداشتن گام ۴۰ ساله دوم آن و در حالی که جمهوری اسلامی با مجموعه‌ای از قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها روبه‌روست، با همدلی و وحدت میان نمایندگان مردم برای حل مشکلات آنها آغاز به کار می‌کند. نگاه کلان به گذشته ۴۰ ساله و جایگاه فعلی جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که علی‌رغم ضعف‌های کارکردی و رفتاری و کاستی‌های مرتفع نشده گام اول خود را محکم و مقتدر بردارد.
رئیس مجلس گفت: اکنون که مجلس در آغاز راه خود قرار دارد، آنچه شرایط را خطرناک‌تر می‌کند، الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی کشور است که علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی و تمرکز بر نگاه به بیرون، به بسیاری از اصول و مولفه‌های الگوی مدیریت جهادی باور ندارد. در چنین شرایطی است که مجلس یازدهم می‌تواند با رویکردی منطقی و انقلابی نسبت به دولت و با استفاده از ظرفیت‌های تقنینی و به خصوص نظارتی خود در چارچوب پیام رهبر انقلاب، دولت را به سمت مطلوب هدایت کند. مجلس نقشه راه خود را پیام رهبر حکیم انقلاب قرار می دهد و به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی که هدف خود را تشکیل مجلسی قوی و کارآمد قرار داده است.
قالیباف تاکید کرد: مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچ‌گیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند. مجلس یازدهم تلاش می کند موانع قانونی دولت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم را حذف و اصلاح کند، اما در عین حال اجازه نخواهد داد دولت در اجرا و پیاده‌سازی قوانینی که حل‌کننده مسائل مردم است سهل‌انگاری کند. رهبری در پیام روشنگرانه خود در حوزه اقتصادی بر توجه به معیشت طبقات ضعیف و تحقق عدالت تاکید کردند و اشاره فرمودند که مطابق نظر صاحب‌نظران این هدف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی محقّق می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
ادامه آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده خائیز و دیل «زاگرس» همچنان می‌سوزد علیرضا صدقی مخاطرات تک‌صدایی در قدرت اعتراض و ناآرامی به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا ادامه دارد حکومت نظامی در 25 شهر آمریکا آیا گرایش سیاسی رسانه در دروازه‌بانی خبر موثر است؟ زوایای «صفحه‌یک» «ابتکار» پیام پیش فروش متری مسکن در بورس برای اقتصاد را بررسی کرد سرمایه‌های سنتی در بازارهای مدرن «ابتکار» حواشی طرح‌های عجیب نونمایندگان مجلس را بررسی می‌کند نشستن پوپولیسم روی صندلی سبز وزارت بهداشت اگرچه از افزایش شمار بیماران خبر داده اما می‌گوید باید به زندگی عادی بازگشت وزیر کشور ادعا کرد که در اعتراضات سال گذشته مقابله مسلحانه‌ای با مردم انجام نشده است قالیباف، رئیس مجلس: مجلس یازدهم بنای تقابل و مچ‌گیری ندارد در جلسه بررسی نحوه تامین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی صورت گرفت تاکید جهانگیری بر عرضه کالاهای اساسی به وفور و با قیمت مناسب رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: