در جلسه بررسی نحوه تامین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی صورت گرفت تاکید جهانگیری بر عرضه کالاهای اساسی به وفور و با قیمت مناسب

جلسه بررسی نحوه تامین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی دیروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی ‌برای تامین دارو و کالاهای اساسی باید به نحوی انجام شود که جامعه این اطمینان را حاصل کند که اقلام ضروری موردنیاز با قیمت مناسب و به وفور در اختیار مردم قرار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری نیز نسبت به تامین کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم تاکید ویژه دارند، از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی خواست جلسات مرتبط با تامین کالاهای اساسی و دارو را به صورت هفتگی برگزار کنند و گزارش‌های مربوط به تامین کالاهای اساسی و دارو و نیز تامین ارز موردنیاز برای واردات اقلام ضروری و میزان ذخایر کالاهای اساسی را به صورت مستمر ارائه دهند.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: باید از جریان واردات کالاهای اساسی، میزان ذخایر و تامین ارز موردنیاز برای واردات دارو و کالاهای اساسی اطمینان حاصل شود به نحوی که مردم تا پایان سال دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.


سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برگزاری مستمر جلسات هفتگی با نمایندگان بانک مرکزی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای تامین کالاهای اساسی ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده دغدغه و نگرانی برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال وجود نخواهد داشت.
مدرس‌خیابانی همچنین گزارشی از میزان ذخایر برخی اقلام و کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، ذرت، کنجاله، شکر، دانه‌های روغنی و گوشت مرغ ارائه کرد و افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌ها، خوشبختانه میزان ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت مطلوب قرار دارد و روند واردات به شکل مناسب در حال انجام است.
در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گزارشی از نیازهای ارزی برای تامین واردات دارو ارائه داد و خواستار تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تامین مواد اولیه تولید دارو و واردات اقلام و تجهیزات پزشکی شد.
وزیر جهاد کشاورزی هم در این نشست به ارائه گزارشی از میزان تولید و روند ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی پرداخت و دغدغه‌ها و نیازهای این وزارتخانه را برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم ارائه داد.
در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، راهکارهای تامین ارز موردنیاز واردات دارو و کالاهای اساسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد بانک مرکزی ارز موردنیاز دارو و تجهیزات پزشکی را بر اساس اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طبق برنامه زمان‌بندی، در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.
در این نشست همچنین مقرر شد جلسات مرتبط با تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی به صورت هفتگی و مستمر با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار و گزارش‌های مربوط به نحوه تامین کالاهای اساسی و دارو و نیز تامین ارز مورد‌نیاز اقلام ضروری و میزان ذخایر دارو و کالاهای اساسی به طور مداوم ارائه شود.
سایر اخبار این روزنامه
ادامه آتش‌سوزی منطقه حفاظت‌شده خائیز و دیل «زاگرس» همچنان می‌سوزد علیرضا صدقی مخاطرات تک‌صدایی در قدرت اعتراض و ناآرامی به دلیل کشته شدن یک سیاهپوست توسط پلیس آمریکا ادامه دارد حکومت نظامی در 25 شهر آمریکا آیا گرایش سیاسی رسانه در دروازه‌بانی خبر موثر است؟ زوایای «صفحه‌یک» «ابتکار» پیام پیش فروش متری مسکن در بورس برای اقتصاد را بررسی کرد سرمایه‌های سنتی در بازارهای مدرن «ابتکار» حواشی طرح‌های عجیب نونمایندگان مجلس را بررسی می‌کند نشستن پوپولیسم روی صندلی سبز وزارت بهداشت اگرچه از افزایش شمار بیماران خبر داده اما می‌گوید باید به زندگی عادی بازگشت وزیر کشور ادعا کرد که در اعتراضات سال گذشته مقابله مسلحانه‌ای با مردم انجام نشده است قالیباف، رئیس مجلس: مجلس یازدهم بنای تقابل و مچ‌گیری ندارد در جلسه بررسی نحوه تامین ارز واردات دارو و کالاهای اساسی صورت گرفت تاکید جهانگیری بر عرضه کالاهای اساسی به وفور و با قیمت مناسب رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: